نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 10:27

پرداخت بیش از 27 میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری

رئیس امور اجرایی زکات چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته مردم استان بیش از 27 میلیارد تومان در قالب زکات واجب، زکات مستحب و زکات فطریه و کفارات به کمیته امداد استان پرداخت کردند.

علی صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: طی سال گذشته مردم استان بیش از ۲۷ میلیارد تومان در قالب زکات واجب، زکات مستحب و زکات فطریه و کفارات به کمیته امداد چهارمحال و بختیاری پرداخت کردند.

رئیس امور اجرایی زکات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زکات دریافتی برای کمک به نیازمندان و ارائه خدمات به آن‌ها مصرف می‌شود، ادامه داد: از مبلغ مذکور یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات واجب، سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات و ۲۲ میلیارد تومان نیز زکات مستحب است.  

وی با اشاره به توزیع زکات فطریه در همان روز میان نیازمندان همان منطقه، افزود: از محل زکات مستحب و واجب ۹۲ سری جهیزیه، هزینه درمان ۷۰ نفر بیمار، هزینه تحصیل ۲۰۰ دانش‌آموز و دانشجو و بیش از ۱۲ هزار سبد معیشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است. 

صفری با بیان اینکه کمک به احداث مساجد، حوزه علمیه و ساخت غسال‌خانه در سطح استان از دیگر موارد مصرف زکات است، اضافه کرد: همچنین زمینه آزادی ۱۲ زندانی(جرائم غیرعمد)، احداث ۲ مسکن برای نیازمندان و کمک موردی به چهار هزار و ۲۰۰ نیازمند(شامل خرید لوازم خانگی، تهیه پوشاک، اعزام به سفرهای زیارتی و غیره) از محل زکات مستحب و واجب انجام شده است. 

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1137161

مهمترین اخبار ایران و جهان: