نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 10:55

تداوم روزهای بهاری در مازندران/ پیش‌بینی پایان هفته گرم‌

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه شاهد گرم‌تر شدن هوا هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی هوای استان، اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی شاهد وزش باد شدید و طوفان در استان بودیم که بیشترین وزش باد در نوشهر ۹۰، ایزدشهر ۸۶، تنکابن ۸۳، رینه ۷۹، رامسر و سیاه‌بیشه ۷۶، بابلسر، قراخیل و آمل ۷۲ و گلوگاه ۶۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

وی با اشاره به کاهش دمای هوا در مازندران نسبت به روز قبل، گفت: طی امروز و فردا با توجه به شکل‌گیری جریانات شمالی دمای هوا نسبت به روز قبل کاهش یافته و گاهی افزایش ابر داریم که احتمال بارش‌های پراکنده هم در ارتفاعات وجود دارد که مقدار آن چندان قابل ملاحظه نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه با تضعیف جریانات شمالی و شکل‌گیری و تقویت جریانات جنوبی شاهد گرم‌تر شدن هوا هستیم.

اسدی اضافه کرد: انتظار داریم روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شاهد افزایش محسوس دما و وزش باد گرم به‌ویژه در ارتفاعات استان باشیم.

وی یادآور شد: پنج‌شنبه شب تا جمعه باعبور موج ضعیف شاهد افزایش ابر،  بارش‌های پراکنده و وزش باد هستیم که پیش‌بینی می‌شود شاهد رگبارهای پراکنده در آسمان مازندران باشیم.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران طی امروز مواج و فردا به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1137317

مهمترین اخبار ایران و جهان: