نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 20:42

طرح «صدف» با رویکرد توانمندسازی شغلی اجرا می‌شود

اردبیل- رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: طرح «صدف‌» با هدف توانمندسازی شغلی دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها در استان اردبیل اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرفسور حسین شایقی عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری طرح «صدف» در اردبیل اظهار کرد: «صدف» مخفف صنعت، دانشگاه و فناوری است که برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مسیر ایجاد فرصت‌های شغلی و ارتقای توانمندی آنها به صورت فراگیر اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال ۲۰۰ نفر از تحصیل‌کردگان دانشگاهی در قالب این طرح هدف‌گذاری شدند تا با روش‌های نوین و اشتغال در ابعاد مختلف زمینه ورود آنها به بازار کار تسهیل شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: در قالب طرح «صدف» که توانمندسازی دانشجویان در حوزه کسب و کار را مورد توجه قرار داده، تلاش بر ارتقای اکوسیستم فناوری و نوآوری‌های جدید است تا گره به وجود آمده در سطوح مختلف رفع شود.

شایقی افزود: از ۲۰ اردیبهشت اجرای این طرح را با همکاری دانشگاه‌های استان در چهار فاز شاهد خواهیم بود که پارک علم و فناوری و پردیس‌های فعال در این حوزه یاریگر ما خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به مدت ۶ هفته و در بیش از ۱۰۰ ساعت آموزش‌ها انجام می‌شود تا در سه مسیر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بتوانند شغل آینده خود را تعیین کنند.

شایقی مدت زمان آموزش را ۱۰۰ ساعت اعلام کرد و ادامه داد: مسیر اول کارمندی، مسیر بعدی کارآفرینی و در نهایت ارائه آموزش‌های تخصصی با الگوهای شایسته نوآورانه است که می‌تواند بسترساز حرکت تحولی در حوزه اشتغال مؤثر باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به اینکه در سطح جهانی عمده مشاغل به حوزه فناوری‌های نوین و بهره‌گیری از خلاقیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هدایت شده، ما نیز در استان اردبیل باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این حوزه بهره بگیریم تا اشتغال مؤثر و پایدار برای نسل آینده رقم بخورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186817

مهمترین اخبار ایران و جهان: