نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 13:57

طرح «مدیریت فرهنگی در گام دوم انقلاب» را مجلس تدوین و مصوب کند

شیراز- نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: مجلس شورای اسلامی طرح «مدیریت فرهنگی در گام دوم انقلاب» را به صحن علنی مجلس آورده و مسیر فعالیت‌های فرهنگی را مدون کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام صبح پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: تلاش‌هایی در جامعه انجام شده که منویات مقام معظم رهبری در جامعه محقق شود اما همانگونه که ایشان اشاره کرده‌اند بسیاری از منویات رهبری تاکنون محقق نشده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سند مهندسی فرهنگی در استان فارس توسط ریاست جمهوری به عنوان اولین استان کشور رونمایی شد و در تلاش هستیم تا شرایط برای تحقق یافتگی این سند در جامعه ایجاد شود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در راستای برطرف کردن مشکلات عفاف و حجاب استان فارس طرح «مردم رسی» را ارائه کرد و مورد اقبال عمومی مردم نیز قرار گرفته این در حالی است که تنها راهکار مردمی برای برطرف کردن مشکلات در این حوزه را فارس ارائه کرد.

وی افزود: بیش از دو هزار پیام روزانه توسط مردم به این سامانه ارسال شده لازم به ذکر است که علاوه بر پیام‌های مردم استان فارس از سایر استان‌های کشور نیز به سامانه مردم رسی پیام ارسال شده تا این سامانه در آن استان‌ها نیز اجرایی شود.

آیت الله دژکام تاکید کرد: دشمن برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آسیب رسانی به حوزه عفاف و حجاب در استان فارس دارد.

وی عنوان کرد: مدیریت فرهنگی در گام دوم انقلاب اسلامی موضوع اساسی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری زمینه ایجاد زیرساخت مدیریت فرهنگی فراهم کرد.

به اعتقاد این مقام مسئول اعضای مجلس شورای اسلامی باید عاملی برای توسعه جایگاه نظارتی مجلس در جامعه باشند این در حالی است که مجلس شورای اسلامی با احصا مشکلات فرهنگی در کنار سایر مشکلات اجتماعی نقشه مشخصی برای برون رفت از مشکلات موجود جامعه را فراهم کند.

آیت الله دژکام ادامه داد: در استان فارس کار جهادی در خصوص منویات رهبری در حال انجام است اما نیاز بوده هم افزایی دستگاه‌های مختلف و متولی در حوزه فرهنگ صورت بگیرد تا بتوان جامعه را به سمت تعالی سوق داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس متذکر شد: رهبری مسیر راه را نشان داده‌اند اما جامعه هنوز از عقب بوده و مدیران کشوری و استانی نتوانسته‌اند با ارزیابی وضعیت موجود و تعیین راهبردها نسبت به نزدیک شدن به توصیه‌های رهبری اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188017

مهمترین اخبار ایران و جهان: