نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 20:07

بن مایه هویت ایرانیان ملی، دینی و انقلابی است

شیراز- رئیس دانشگاه شیراز گفت: سه عنصر هویت ملی، دینی و انقلابی موجب شده تا بنای هویت ایرانیان مستحکم و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد موذنی بعد از ظهر چهارشنبه در آئین اختتامیه همایش «هویت ایرانیان» بیان کرد: هویت ملی، دینی و انقلاب از جمله مفاهیم مشترکی است که در این همایش به آن تاکید شده از این رو زمانی که از هویت ملی صحبت می‌شود بیانگر هویت ایرانی -اسلامی ایرانیان است.

وی افزود: زمانی که از هویت انقلابی صحبت می‌کنیم نشانگر بزرگترین انقلاب جامعه بشری است که در ایران و به رهبری امام خمینی (ره) صورت گرفت.

موذنی ادامه داد: با توجه به اثرگذاری هویت بر جامعه بشری زمانی که از هویت ایرانیان صحبت می‌شود بیانگر ویژگی‌های منحصر به فردی است که ایرانیان را از سایر ملل جهان مجزا کرده است.

وی در خصوص اثرگذاری ایرانیان بر جهان نیز بیان کرد: ایرانیان تنها یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند اما ایرانیان توانسته‌اند بیش از سه و هفت دهم درصد علم جهان را تولید کنند.

به اعتقاد این مقام مسئول هویت ملی، دینی و انقلابی موجب شده تا ایرانیان با اعتماد به نفس ویژه ای در عرصه‌های علمی، اقتصادی و … حاضر شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186761

مهمترین اخبار ایران و جهان: