نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 11:38

3 هزار معلم زنجانی حامی طرح اکرام هستند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر ۳۱۶۷ زنجانی همکار کمیته امداد در طرح اکرام ایتام و محسنین هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح‌اله صالحی با گرامیداشت هفته معلم، به نقش ویژه معلمان در ترویج همدلی و ایثارگری اجتماعی در جامعه بعنوان یکی از مصادیق بارز و عملی تربیت اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبوده و همواره نقش خود را در هدایت جامعه به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه و ایثارگری اجتماعی به درستی ایفاء کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود ۳۱۶۷ معلم نیک اندیش زنجانی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت مادی و معنوی از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه متناسب با استعدادهای ذاتی دانش آموزان باید زمینه برای رشد و ارتقاء آنها فراهم شود، اضافه کرد: خلأ ناشی از فقدان پدر یا مادر دانش آموزان یتیم و فرزندان محسنین را تنها محبت معلم می‌تواند جبران کند؛ هرچند کمیته امداد در رفع نیازهای دانش آموزان می‌کوشد اما نقش معلمان در رفع مشکلات آنها بسیار حائز اهمیت است.

صالحی با اشاره به همکاری تنگاتنگ آموزش و پرورش و کمیته امداد افزود: اگر بخواهیم مسولیت‌های اجتماعی را در کشور نهادینه کنیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین با گرامیداشت هفته سلامت گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به خانواده‌های نیازمند در راستای بهبود سلامت جسمی آن‌ها، یکی از رویکردهای اصلی این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود سال گذشته ۳ هزار و ۵۴۶ خدمت بهداشتی به مددجویان عزیز تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان ارائه شده است، اضافه کرد:  توزیع سبد بهداشتی بهداشت دهان و دندان بینایی سنجی غربالگری پوکی استخوان غربالگری سرطان شامل این خدمات است.

صالحی گفت: تلاش می‌کنیم نیازهای بهداشتی مددجویان زیر پوشش در سایه بهره‌گیری از مشارکت خیران، مؤسسات و نهادهای خیریه فعال در حوزه درمان و مراکز نیکوکاری در کمترین زمان و بهترین شکل رفع شود.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185461

مهمترین اخبار ایران و جهان: