نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 14:28

فعالیت‌های پرورشی مکمل اقدامات آموزشی هستند

کرج- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: فعالیت‌های پرورشی و مسابقات فرهنگی هنری مکمل فعالیت‌های آموزشی هستند و جزو برنامه‌های درسی ملی ما محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجرگشت ظهر چهارشنبه آئین نمادین افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» با حضور جمعی از مسؤولان، مربیان، اولیا و دانش‌آموزان در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج آغاز شد، با گرامیداشت هفته معلم و قدر دانی از زحمات معلمان استان که مسئولیت بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش کانون تربیت است و دانش آموزان در کنار آموختن علم باید در ساحت‌های دیگر نیز مهارت پیدا کنند.

وی بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در دانش آموزان شور و نشاط ایجاد می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال گذشته روی سرود تاکید کردند، یادآور شد: سرود امروز برنامه افتتاحیه را دانش آموزان فرزانگان اجرا کردند که نشان می‌دهد مدارس استعدادهای درخشان هم در مسیر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تربیتی حرکت می‌کنند.

حجرگشت تصریح کرد: یکی از نیازهای اصلی مدارس ما را شور و نشاط تشکیل می‌دهد تا دانش آموزان به رشد و بالندگی در عرصه‌های مختلف برسند.

وی ادامه داد: جشنواره فرهنگی هنری، یک رقابت سالم و سازنده است.

وی با بیان اینکه سال‌ها نسبت به نقش مهم تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی هنری غفلت کردیم، اضافه کرد: احیای فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی، هنری و پرورشی در مدارس نیز ضرورت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه هر دانش‌آموز می‌تواند بر اساس سلایق و استعدادهای خود رشته مورد نظر را انتخاب کند، گفت: فعالیت‌های پرورشی و مسابقات فرهنگی هنری مکمل فعالیت‌های آموزشی هستند و جزو برنامه‌های درسی ملی ما محسوب می‌شوند.

وی ایجاد روحیه تفکر و پژوهش، ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان درعرصه‌های مختلف و شکوفایی و هدایت این استعدادها و تقویت هویت ملی دانش‌آموزان ذکر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1185761

مهمترین اخبار ایران و جهان: