نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 21:47

قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در چهارمحال و بختیاری چه می‌کند؟

جانشین فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) گفت: این قرارگاه در تلاش است در سه حوزه راه روستایی، آب و بازسازی مدارس در چهارمحال و بختیاری فعالیت کند تا تنش‌های آبی استان حل، مدارس سنگی و کانکسی برچیده و راه‌های روستایی احداث شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی حیدری عصر امروز در دیدار با جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) گفت: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای چهارمحال و بختیاری با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از سال گذشته در استان آغاز شد و در این راستا مجتمع خانمیرزا که ۵۰ درصد قرارداد اول قرارگاه است ظرف دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: قرارداد مجتمع آتشگاه نیز بسته شده است و در حال حاضر مسیرها برای اجرای پروژه در دست بررسی است.

وی افزود: ۱۲ مدرسه ۴ تا ۶ کلاسه و ۱۵ مدرسه یک تا ۴ کلاسه نیز در استان وجود دارد که در اولویت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ساماندهی و نوسازی هستند.

حیدری تصریح کرد: یک‌هزار کیلومتر راه روستایی نیز در استان است که در سال اول این قرارگاه ۲۰۰ کیلومتر و پیمانکار داخلی نیز ۲۰۰ کیلومتر راه را برعهده گرفتند که تا پایان سال تکمیل شوند.

در ادامه مجیدرضا حسن‌زاده گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال حاضر در تلاش است در سه حوزه آب، راه و مدرسه در چهارمحال و بختیاری فعالیت کند و در این راستا طرح جهاد آبرسانی از سال گذشته در این استان آغاز شد که پیشرفت خوبی داشته است.

جانشین فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ادامه داد: در تفاهم‌نامه جدید ۵۳ روستا برای جهاد آبرسانی هدف‌گذاری شده است و در مجموع در تلاش هستیم کلیه تنش‌های آبی در چهارمحال و بختیاری را مرتفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای مردم استان راه روستایی است تا بتوان خدمات اساسی به نقاط محروم ارائه داد لذا در دستور کار است تا یک‌هزار کیلومتر راه روستایی چهارمحال و بختیاری احداث و مرمت شود.

حسن‌زاده اظهار داشت: مورد بعدی مدارس سنگی در این استان است که در معرض آسیب هستند و باید ساماندهی و نوسازی شوند که طی قراردادی که با نوسازی مدارس کشور بسته شده است به زودی مدارس سنگی و کانکسی چهارمحال و بختیاری برچیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها با همکاری نیروی زمینی سپاه و سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) در حال انجام است، افزود: ۴۰ تا ۵۰ درصد اعتبارات این طرح‌ها از محل اعتبارات قرارگاه و موارد ذکرشده تامین می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1158417

مهمترین اخبار ایران و جهان: