نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 14:36

فروپاشی روسیه حتی در یک لحظه جادویی هم ممکن نیست

وزیر دفاع انگلیس می‌گوید که جنگ بین روسیه و اوکراین احتمالا تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت و فروپاشی روسیه حتی در یک لحظه جادویی هم رخ نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس بر این باور است که جنگ اوکراین تا سال آینده ادامه خواهد داشت و فروپاشی روسیه قابل تصور نیست.

والاس گفت: خوشبینم که حد فاصل امسال و سال آینده، اوکراین ابتکار عمل را به دست گرفته و به موضع قدرتمند خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: با این حال، حتی یک لحظه جادویی را هم نمی‌توان متصور شد که روسیه در آن لحظه فروبپاشد.

انگلیس از آغاز جنگ اوکراین در فوریه پارسال، همواره یکی از حامیان این کشور بوده و برای کی‌یف ادوات جنگی سنگین از جمله تانک «چلنجر» تامین کرده است. براساس اعلام وزارت دفاع انگلیس، این کشور ۱۰هزار سرباز اوکراین را آموزش داده و نسبت به آموزش ۲۰هزار نفر دیگر در سال جاری متعهد شده است.

کی‌یف طی چند ماه گذشته آشکارا درباره برنامه‌های خود برای ضدحمله به روسیه حرف زده اما به طور علنی زمان‌بندی آن را اعلام نکرده است. مقامات اوکراین گفته‌اند که برنامه‌ریزی و موفقیت این حملات تا حد زیادی به تامین تانک‌ و سایر تجهیزات از سوی کشورهای غربی وابسته است.

برخی دیگر از رهبران غربی از جمله ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هشدار داده که ممکن است جنگ اوکراین تا سال‌ها طول بکشد. کرملین اعلام کرده که ارتش روسیه مدت‌هاست که اطلاعات مرتبط با برنامه‌های اوکراین را به دقت رصد می‌کند. همچنین مسکو تاکید کرده کشورهایی که برای اوکراین سلاح ارسال می‌کنند، به طور غیرمستقیم در جنگ دخیل هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159661

مهمترین اخبار ایران و جهان: