نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 19:22

۱۰ هزار واحد مسکن به شکل صنعتی در اردبیل احداث می‌شود

اردبیل- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: ۱۰ هزار واحد مسکن به شکل صنعتی‌ساز در استان اردبیل احداث و تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا سهرابی عصر سه‌شنبه در نشست با معاون عمرانی استاندار اردبیل اظهار کرد: در همه شهرهای کشور تأمین زمین برای احداث مسکن در قالب نهضت ملی تأمین شده و ما سعی می‌کنیم در این مأموریت به وظیفه خطیر خود عمل کنیم.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل نیز با تأمین زمین مورد نیاز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، ساخت واحدهای مسکونی آغاز شود که ۲۴ شهر استان اردبیل از این شرایط و ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن بهره‌مند خواهند شد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کل ثبت‌نامی‌ها در استان اردبیل برای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۳۰ هزار و ۳۰۰ نفر بوده که از این تعداد پنج هزار و ۴۷۸ نفر حائز شرایط شده‌اند.

سهرابی افزود: بنیاد مسکن به صورت بنیادساخت و گروه‌ساخت در شهرهای مختلف ساخت این واحدها را پیگیری می‌کند و امیدواریم صنعتی‌سازی نیز به عنوان اولویت مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به صورت صنعتی ۱۰ هزار واحد مسکن در استان اردبیل در سال‌های آینده احداث خواهد شد و امیدواریم تحویل این واحدها را به متقاضیان واقعی شاهد باشیم.

سهرابی اضافه کرد: در شهرهای مختلف کشور نیز به استعداد ۲۰۱ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن زمین احصا شده و ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ متقاضی نیز برای پروژه‌های مورد نظر معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر روند کار در این پروژه متفاوت بوده و سعی ما بر این است تا در فصل کاری استفاده کنیم تا در مراحل مختلف اسکلت‌بندی، فنداسیون، سفت‌کاری و تکمیل و تحویل واحدها سرعت عمل بیشتری را شاهد باشیم.

سهرابی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بانک عامل نیز قرار است تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را برای متقاضیان پرداخت کند تا روند احداث این واحدها سرعت بیشتری به خود بگیرد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در دولت سیزدهم تلاش بر این است تا سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکن متوسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها احداث و به متقاضیان تحویل داده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158217

مهمترین اخبار ایران و جهان: