نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 22:02

فعالیت ۵ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل شیلات لرستان از فعالیت پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت سالانه ۱۰۰ تن گوشت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیارش بیرانوند امروز سه شنبه در بازدید از مجتمع پرورش ماهیان خاویاری کشت و صنعت لرستان، اظهار داشت: لرستان می‌تواند به تنهایی و به میزان ظرفیت فعلی کشور گوشت ماهیان خاویاری و حتی خاویار تولید کند.

وی با تاکید بر اینکه لرستان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه آبزی‌پروری دارد، اظهار کرد: اداره کل شیلات گونه‌های مختلفی از ماهیان خاویاری را از استان‌های ساحلی برای پرورش وارد استان کرد و متوجه شدیم که شرایط ایده‌آلی برای پرورش ماهیان خاویاری داریم.

مدیرکل شیلات لرستان، افزود: وقتی شرایط را برای پرورش ماهیان خاویاری در استان مناسب دیدیم، از سرمایه‌گذاران دعوت کردیم که خوشبختانه نتایج خوبی هم داشت.

بیرانوند، گفت: در حال حاضر پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان فعالیت دارد که سالانه بیش از ۱۰۰ تن گوشت تولید می‌کنند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما تولید ۵۰۰ کیلو خاویار در استان است.

مدیرکل شیلات لرستان، عنوان کرد: احداث چند مجتمع پرورش ماهی را در استان هم شروع کرده‌ایم، که می‌توان به مجتمع پرورش ماهیان خاویار «درب گنبد»، مجتمع «سپپددشت» و پل‌دختر اشاره کرد، همچنین ده‌ها مجتمع پرورش ماهیان خاویاری را در استان ظرفیت سنجی کرده‌ایم.

بیرانوند با بیان اینکه قطعاً ما می‌توانیم رتبه اول تولید خاویار را در کشور به دست بیاوریم، گفت: لرستان می‌تواند به تنهایی و به میزان ظرفیت فعلی کشور گوشت ماهیان خاویاری و حتی خاویار تولید کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158361

مهمترین اخبار ایران و جهان: