نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 15:19

فروش بیش از ۷ میلیارد تومان صنایع‌دستی لرستان در ایام نوروز

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از فروش هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صنایع‌دستی این استان در ایام نوروز امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان تعطیلات نوروزی حدود ۷۲ میلیارد ریال از محصولات صنایع دستی لرستان به فروش رسیده است که رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۱۵ بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی ویژه ایام نوروز در استان برپا شد که از این تعداد سه بازارچه تخصصی صنایع دستی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی و ۱۲ بازارچه نوروزی صنایع دستی با همکاری شهرداری‌ها برپا شد، افزود: در نوروز امسال بیشترین استقبال از بازارچه صنایع دستی محوطه باغ «گلستان» قلعه تاریخی، فرهنگی «فلک‌الافلاک» بود که حدود ۳۰ میلیارد ریال فروش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، ادامه داد: این بازارچه‌ها در مجموع شامل ۱۱۲ غرفه هستند که ۶۴ غرفه با همکاری شهرداری‌ها و ۴۸ غرفه نیز توسط اداره کل میراث‌فرهنگی ایجاد شده است.

حسن پور با اشاره به فعالیت حدود هفت هزار هنرمند در ۹۰ رشته صنایع دستی در لرستان، بیان داشت: محصولاتی که در غرفه‌های نوروزی امسال به مردم عرضه شد شامل رشته‌های گلیم‌بافی، ماشته‌بافی، البسه محلی اقوام لر، خراطی چوب، تولیدات چرمی دست‌دوز، ورشو سازی، میناکاری، نمدمالی، قلم‌زنی روی ورشو، نقاشی روی چوب، مس چکشی، چوغابافی، جاجیم‌بافی، سفال و سرامیک بود.

وی اضافه کرد: در نوروز امسال در کنار محصولات صنایع دستی، سوغات لرستان از جمله عسل و شیرینی بلوط نیز با استقبال خوب مسافران نوروزی همراه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131661

مهمترین اخبار ایران و جهان: