نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 01:05

نخست وزیر لبنان: به قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متعهد هستیم

نخست وزیر لبنان در سخنانی اعلام کرد که این کشور به قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متعهد است و هماهنگی بین ارتش و یونیفل برقرار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، همزمان با بالاگرفتن تنش‌ها در مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان، «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان در سخنانی اعلام کرد: «ارتش و یونیفل تحقیقات خود را درباره تنش‌ها آغاز کرده‌اند.»

نجیب میقاتی همچنین در واکنش به تشدید تنش‌ها افزود: «لبنان هرگونه تشدید تنش نظامی را رد می کند.»

نخست وزیر لبنان افزود: «لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متعهد است و هماهنگی بین ارتش و یونیفل برقرار است.»

ساعاتی پیش از این نیز، به دنبال حمله راکتی از سوی لبنان به سمت اراضی اشغالی، وزارت خارجه لبنان در بیانیه ای اعلام کرده بود: «ما نسبت به نیات تنش آمیز اسرائیل که صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را تهدید می کند، هشدار می دهیم.»

وزارت خارجه لبنان در بیانیه خود اضافه کرد: «لبنان آماده همکاری با یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) و اتخاذ تدابیر مناسب برای بازگرداندن آرامش و ثبات است.»

رسانه‌ها ساعاتی پیش از راکت باران گسترده شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی از خاک لبنان خبر دادند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این باره خبر داد: پناهگاه‌ها در منطقه «کرمئیل» واقع در شمال فلسطین اشغالی به طور کامل به روی صهیونیست‌ها باز شده است. ستاره سرخ داود هم اعلام کرد که تا این لحظه ۳ صهیونیست در حملات موشکی به شمال فلسطین اشغالی زخمی شدند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات موشکی از لبنان به شمال فلسطین اشغالی بین حزب الله، حماس و جهاد اسلامی هماهنگ شده بود. همزمان منابع عبری زبان از بسته شدن حریم هوایی فلسطین اشغالی به طور کامل در پی حملات موشکی از سمت لبنان خبر دادند.

همچنین منابع عبری زبان از وضعیت فوق العاده امنیتی و آماده شدن پناهگاه‌های جنگی در شهرهای اشغالی از بیم آغاز حمله و جنگ خبر می‌دهند و کانال ۱۲ تل آویو گزارش داده است که در پایان نشست سری ارزیابی های امنیتی، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ دستور آماده سازی برای همه گزینه ها، احتمالات و سناریوها را به نیروهای خود صادر کرده است.

همزمان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که ۳۴ موشک از جنوب لبنان شلیک شد که ۲۵ فروند از آنها منهدم و حداقل ۵ تا از آنها به اهداف خود در شمال فلسطین اشغالی رسیدند.

در همین ارتباط نیز، عبدالباری عطوان، سردبیر رای الیوم گفت: «این ادعای خود صهیونیست‌ها است و همه به خوبی می‌دانند که رژیم اشغالگر تا چه حد در مورد میزان تلفات مادی و جانی پنهان کاری می‌کند. شلیک این موشک‌ها از این جهت مهم است که از ناحیه جنوب لبنان انجام شده است که برای اولین بار از زمان جنگ ۲۰۰۶ و در همبستگی با فلسطینی‌ها و در پاسخ به هجوم وحشیانه صهیونیست‌ها علیه نمازگزاران مسجد الاقصی و اقدامی در جهت وحدت میدان ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن است.»

به گفته عطوان، اهمیت این موشک‌ها با تعداد کشته‌ها یا جراحات وارده به ارتش صهیونیستی یا شهرک نشینان آن سنجیده نمی‌شود، بلکه در تأثیرات روانی و عواقب آنها بر نهادهای سیاسی و نظامی این رژیم سنجیده می‌شود. از این‌رو رژیم صهیونیستی دیگر قادر به حفاظت از شهرک نشینان نیست و این به معنای افول امنیت و فرار شرکت‌ها و سرمایه گذاری‌های خارجی و افزایش مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132317

مهمترین اخبار ایران و جهان: