نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 16:50

۷۵ درصد مصوبات شورای اسلامی شهرکرد اجرا شده است

شهرکرد_ رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: ۷۵ درصد مصوبات شورای اسلامی شهرکرد اجرایی و مابقی آن‌ها در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حیدری ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از اعضای شورای اسلامی و در صحن شورا با اشاره به انسجام و وحدت بین اعضای شورای ششم اظهار داشت: تمام تلاش اعضای شورای شهر رفع مشکلات شهری است و اگر صحبتی به میان آمده در جهت رفع مشکلات و کمک به مدیریت شهری بوده است.

وی در تلاش هستیم که سال جاری سالی متفاوت‌تر باشد و بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه نمائیم، افزود: در راستای رفع مشکلات شهری نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و سپاه پاسداران حامی شورا و مدیریت شهری بوده‌اند به گونه‌ای که با هماهنگی استاندار محترم به صورت هفتگی مدیران جهت پاسخگویی در صحن شورا حاضر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه در چندماه اخیر ۳۹ دستگاه اتوبوس هر کدام به مبلغ حدود ۷ میلیارد برای مرکز استان خریداری شد، خاطرنشان کرد: از این مبلغ تنها حدود ۲۰ درصد توسط شهرداری و مابقی آن توسط دولت پرداخت که کمک شایانی در بحث حمل و نقل به مرکز استان شده است.

حیدری با اشاره به بودجه سال جاری شهرداری بیان کرد: بودجه امسال ۸۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای منظریه در نظر گرفته شده است که این مبلغ دو برابر بودجه سال گذشته می‌باشد.

وی از برگزاری ۱۷۵ جلسه در شورای ششم خبر داد و گفت: این تعداد جلسه ۳۰۰ مصوبه به دنبال داشته که ۷۵ درصد آن اجرایی و مابقی آن‌ها در دست اجرا است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تعداد کمیسیون‌های تخصصی شورا را ۷ کمیسیون اعلام و تصریح کرد: در این کمیسیون‌ها مشکلات به صورت تخصصی بررسی و در راستای رفع آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

حیدری با اشاره به تعداد نیروهای فعال در شهرداری شهرکرد ادامه داد: حدود هزار نفر نیرو در شهرداری در حوزه‌های مختلف مشغول به خدمت هستند که سالانه بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به خدمات دهی در حوزه خدمات شهری افزود: امسال دو شرکت خدمات شهری به صورت دو منطقه مجزا انتخاب و در حال خدمات دهی هستند که در این راستا سالانه حدود ۸۰ میلیارد تومان هزینه صرف می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد از بازگشایی برخی خیابان‌ها، احداث روگذر و زیرگذر و بازگشت اموال بیت المال به شهرداری خبر داد و عنوان کرد: ادامه کمربندی ۱۵ خرداد پس از ۲۵ سال معطلی در دست اجرا است، همچنین کمربندی کاشانی و اتصال جاده نمایشگاه به سمت تیپ حضرت قمربنی‌هاشم (ع) نیز در حال اجرا است.

حیدری گفت: در راستای احداث ۳ پروژه روگذر و زیرگذر با قرارگاه خاتم الانبیا رایزنی شده و پروژه روگذر و زیرگذر خیابان طالقانی به کاشانی نیز به تصویب شورای ترافیک شهرستان و استان رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: شهرکرد از اعتبارات دولتی برخوردار نمی‌باشد بنابراین پیشنهاداتی در این راستا به نمایندگان مجلس ارائه تا بتوانیم اعتباراتی برای مرکز استان جذب نمائیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1180661

مهمترین اخبار ایران و جهان: