نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 12:32

فلسفه تشکیل و‌ رسالت تداوم شوراها، مشورت کردن با مردم و متخصصین است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف شوراهای اسلامی شهر، شنیدن نظرات و حرف مردم با هر سلیقه و مشورت کردن با متخصصین برای پیشبرد امور شهر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان اظهار کرد: حل و فصل اختلافات بین دستگاهی و یا فی مابین مدیریت استان و مدیریت شهری در پیشبرد اهداف و رفع مشکلات مردم بسیار موثر است و از راهکارهای تحقق این مهم، گرفتن جلسات مشترک پیرو‌ موضوع مورد اشکال مشخص بین دو ارگان یا دستگاه است.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال برقراری جلسه مشترک مدیریت شهری با سازمان بازرسی و یا معاونت عمرانی استانداری و بحث و تبادل نظر قطعا می‌تواند به یافتن راهکارهای مناسب برای حل مشکلات شهری منجر شود، افزود: اصلا فلسفه ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا، مشورت گرفتن و مشورت کردن با متخصصین برای حل و فصل امور شهر است.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: شورا کار عظیمی از منظر اسلام و مطابق با قانون اساسی است، زمانی که خداوند به رسول مکرم (ص) فرمان مشورت کردن در امور را با مردم می‌دهد، حاوی پیام دخیل کردن نظرات مردم را دارد درحالی که رسول الله خود نیز عقل کل عالم بودند.

 نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) که می فرماید: عالم‌ترین انسان‌ها کسی است که علم دیگران را با علم خودش جمع کند، گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف شوراهای اسلامی شهر، شنیدن نظرات و حرف مردم با هر سلیقه و مشورت کردن با متخصصین برای پیشبرد امور شهر است، بنابراین بر این مسیر تاکید داشته و از آن غفلت نکنید.

وی خاطرنشان کرد: شهر با همه موضوعات و مباحثش در دست شهردار است و باید به آن‌ها رسیدگی کند، یکی از انتظاراتی که ما در همه ادوار و خاصه از این دوره شهری داریم، یکپارچه شدن شکل و چهره شهر در عزای معصومین با سیاه پوش شدن و ایجاد فضای شاد در مناسبت‌های ملی و جشن های مذهبی است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه نباید از این کار تبلیغی و فرهنگی بزرگ شهری در عزا و جشن معصومین غفلت کرد تاکید کرد: براساس اصول دینی، نگاه به خوبی‌ها و‌حتی بدی‌ها تاثیرات عجیبی بر روح و روان انسان دارد، لذا باید در عزای معصومین چهره شهر سیاه تا حزن و‌ اندوه و در جشن ها شادی و فرح القا شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: از فرصت خدمت به مردم بهره ببرید و این فرصت را مغتنم بشمارید، اقدامات و مجموعه تدابیر شهرداری در ایام نوروز ۱۴۰۲ اعم از هماهنگی در اسکان مسافران و ارائه خدمات متناظر گردشگری و مرتبط با امکانات شهری بسیار خوب، موثر و قابل تقدیر است و تشکر می‌کنم.

در ابتدای این دیدار محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به بیان مجموعه سیاست‌ها و اقدامات انجام شده در مدار انقلابی‌گری و مطابق با دغدغه‌های شهری شهروندان پرداخت و اظهار کرد: مباحثی چون فساد ستیزی، شفافیت اداری، پرهیز از فروش شهر و کسب درآمد (عوارض ساختمان) تمرکز بر عدالت محوری و توجه به مناطق و‌ محلات کمتر برخوردار از راهبردهای اساسی این دوره است.

وی بر توسعه مباحث فرهنگی در این دوره با محوریت خانواده، سبک زندگی و هویت دینی و تاریخی شهر اصفهان تاکید کرد و گفت: طرح پخش اذان در وقت نماز ظهر و مغرب  در دو محور حاشیه زاینده رود و چهارباغ به وسیله دستگاه‌های  پخش اذان خودکار در حال اجرا است.

همچنین علی قاسم زاده شهردار اصفهان نیز بر این امر تاکید کرد که در این دوره از مدیریت شهری، وفاق و همدلی و‌ همراهی خوبی بین شورای اسلامی شهر و شهرداری برقرار است و این موجبات همکاری و پیشرفت امور را در پی داشته است.

پایان پیام/۶۳۱۳۷/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1179961

مهمترین اخبار ایران و جهان: