نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 09:54

تحولات سودان را از نزدیک رصد می‌کنیم

سخنگوی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد که قاهره از نزدیک تحولات جاری در سودان را رصد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو سوا، سخنگوی نیروهای مسلح مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که قاهره از نزدیک تحولات جاری در خاک سودان را با توجه به حضور نیروهای مصری در این کشور برای اجرای رزمایش مشترک با همتایان سودانی خود رصد می‌کند.

در این بیانیه آمده است: هماهنگی‌ها با طرف‌های ذی‌ربط در سودان با هدف تضمین امنیت نیروهای مصری ادامه دارد.

در ادامه این بیانیه اضافه شده است: نیروهای مسلح مصر بر محافظت از امنیت و سلامت نیروهای نظامی این کشور تاکید دارد.

بیانیه نیروهای مسلح مصر بعد از آن صادر شد که یک کلیپ از سوی نیروهای واکنش سریع سودان منتشر شد که در آن نظامیان مصری در شهر مروی واقع در شمال سودان نشان داده می‌شوند.

این کلیپ چند ساعت بعد از آغاز درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع وابسته به محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی منتشر شد.

کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرده است که شمار کشته‌ها در درگیری‌های داخلی در مناطق مختلف این کشور از جمله خارطوم پایتخت به ۵۶ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۹۵ تن رسیده که حال ده‌ها تن از آنها وخیم گزارش شده است.

این خبر در حالی است که در تازه‌ترین گزارش‌ها درباره تحولات میدانی در سودان، یک منبع نظامی این کشور به الجزیره گفت که ارتش سودان توانسته است مقر فرماندهی نیروهای واکنش سریع را در شهر «کسلا» به دست بگیرد.

همچنین نیروهای واکنش سریع سودان اعلام کردند که در منطقه «پورت سودان» هدف حمله هوایی خارجی قرار گرفته‌اند. این نیروها درباره عواقب هرگونه دخالت خارجی در تحولات داخلی سودان هشدار دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1152461

مهمترین اخبار ایران و جهان: