نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 11:02

مدیران با رفتارهای ایجابی و گفتمانی با بی حجابی ها مقابله کنند

شمیرانات- دبیر ستاد عفاف و حجاب شمیرانات گفت: مدیران با رفتارهای ایجابی و گفتمانی با بی حجابی ها مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سهیل گرشاسبی، صبح شنبه در دومین جلسه شورای اداری شمیرانات که با حضور مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات، معاونان، رؤسای ادارات، شهرداران و شوراهای شهر، نمایندگان اصناف و مجتمع‌های تجاری و دیگر اعضای شورای اداری، خاکی مشاور وزیر کشور با محوریت تاکید بر مساله عفاف و حجاب در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد اظهار داشت: در این خصوص این نکته حائز اهمیت است که بدانیم در زمان پیامبر هم محرومیت‌های اجتماعی در رابطه با بی حجابی‌ها وضع می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص حجاب قانون‌های قابل توجهی در مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها داریم گفت: حجاب با اینکه در یک نظام واره اجتماعی قرار گرفته اما طبق بیان رهبر هم اکنون یک موضوع سیاسی و جدی محسوب می‌شود.

گرشاسبی بیان داشت: این موضوع باید مورد توجه باشد که عفاف و حجاب فقط مخصوص بانوان نیست بلکه دستگاه‌ها باید به عفت کلام و رفتار آقایان نیز حساس باشند چرا که هویت، غیرت و حیا باید توسط همه مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر ستاد عفاف و حجاب شمیرانات افزود: طبق مصوبات مقرر شد جلساتی در قالب شورای اداری با حضور همه دستگاه‌ها اعم از بیمارستان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداران و مدیران و معاونت‌های زنان و بخش‌های امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم و در مورد حجاب مسائلی را تبیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع حجاب فقط روسری و مقنعه نیست و مسئله عفاف و حیا نیز مطرح است بیان داشت: در نظر داریم که به صورت هفتگی مطالبات را با مسئولانی مثل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها در میان می‌گذاریم و می‌پرسیم که در رابطه با عفاف و حجاب چه اقداماتی را انجام داده اند و مطالبه بعدی در خصوص خدمات گیرندگان است که دستگاه‌ها چه مواجهه‌ای با افراد بی حجاب که گیرنده خدمات هستند داشته اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جماران خاطرنشان کرد: وقتی دشمن به بهانه حجاب طی شش ماه درگیری و اغتشاشات را ایجاد کرده، آیا موضوع را باید تمام شده بدانیم یا در این زمینه اقداماتی داشته باشیم.

وی گفت: احساس مسئولیت در مدیران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مدیران می‌توانند با رفتارهای ایجابی و گفتمانی نسبت به پدیده بی حجابی اقدام کنند.

دبیر ستاد عفاف و حجاب شمیرانات با اشاره به اینکه حفظ کرامت انسانی در جامعه اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است بیان داشت: در حال ایجاد و راه اندازی سامانه‌ای هستیم که گزارشات مردمی مبنی بر مفاسد اداری و کوتاهی و ترک فعل‌ها را دریافت و مورد رسیدگی قرار دهیم.

گرشاسبی اظهار داشت: موضوع دیگر ماموریت‌هایی در بدنه مردمی است که مرحله اول برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به تذکرات امر به معروف و نهی از منکر است که از مسئولان مربوطه در این بخش دعوت می‌شود که در این دوره‌ها شرکت کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جماران در ادامه به اقداماتی در حوزه سلبی اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا نیز وظایفی تعریف شده و در این خصوص دستگیری‌هایی هم داشته ایم که به صورت سازمان یافته دست به کشف حجاب می‌زدند و با کسانی که به صورت سازمان یافته دست به کشف حجاب بزنند به طور جدی برخورد خواهد شد.

وی به وظایف محوله به مدیران محلات اسلامی اشاره کرد و گفت: این مدیران موظف هستند با بهره گیری از بدنه مردمی با حضور همه دستگاه‌ها و نهادها هر کجا که بی حجابی مشاهده کردند بدون برخورد سلبی گزارش دهند تا اقدامات صورت بگیرد.

دبیر ستاد عفاف و حجاب شمیرانات در خصوص اقدامات فرهنگی نیز عنوان داشت: اقدامات مختلف فرهنگی نیز صورت گرفته مثل برگزاری جشن روزه اولی‌ها که یک اقدام فرهنگی مناسب است.

بر اساس این گزارش در پایان نیز خاکی، مشاور وزیر کشور پیرامون مساله عفاف و حجاب و قوانین این مهم در کشور، همچنین مواردی که دستگاه‌های اجرایی مکلف به انجام آن هستند سخنرانی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191417

مهمترین اخبار ایران و جهان: