نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 07:20

پیگیری بکارگیری سوال برانگیز در شهرداری دوگنبدان/آیا شهردار از قانون سرپیچی کرده است؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد می گوید رعایت نکردن قانون از سوی شهرداری ها تخلف بوده و شهرداری متخلف باید پاسخگوی دستگاه های نظارتی باشد.

خبرگزاری فارس گچساران- ندا نعمتی- رعایت قانون در جامعه موجب پیشرفت و توسعه خواهد شد و بالعکس اهمیت ندادن به آن نیز جامعه را به هرج و مرج خواهد کشاند.

قانون مداری در هر دستگاه و نهادی حاکم نباشد بی نظمی و سردرگمی در آن موج می‌زند، شهروندان از مسئولان انتظار رعایت قانون و اجرای آن در جامعه را دارند.

یکی از نهاد یا دستگاه های اجرایی که بیشتر مردم با آن سر و کار دارند شهرداری است شهرداری ها نقش مهم و اساسی را در یک جانعه ایفا می‌کنند. 

شهرداری‌ها در زندگی و توسعه شهر، برنامه ریزی شهری و مراحل اجرای آن بسیار تاثیر گذار هستند این تاثیر را می توان به شرط توانمندی شهرداری‌ها در جای جای شهر مشاهده کرد.

کم کاری یا سهل انگاری این نهاد تاثیر گذار می تواند ضررهای بسیاری را به یک شهر وارد کند، شهرداری‌ها مهمترین نهاد خدمتگزار به مردم در یک شهر هستند.

حال اگر این نهاد خدمتگزار خود از رعایت و اجرای قانون یا بخشنامه کشوری سر باز زند نتیجه مشخص است.

می گویند شهرستان گچساران از لحاظ سیاسی و برخی از آیتم های دیگر با شهرهای کهگیلویه و بویراحمد تفاوت بسیاری دارد.

این تفاوت را می توان در برخی از نهادها یا دستگاه اجرایی آن مانند شهرداری به خوبی حس کرد.

به گونه ای که رعایت نکردن یک دستور العمل کشوری که به صورت بخشنامه به شهرداری دوگنبدان در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ابلاغ شد و پس از گذشت چند ماه از آن هنوز در شهرداری دوگنبدان اجرا نشده به چشم می خورد.

 این تخطی به خوبی ثابت کننده متفاوت بودن این شهر با سایر نقاط استان را مهر تایید می زند.

طبق نامه بازرسی کشور بکارگیری نیروهای غیر رسمی در پست های رسمی بخصوص معاونت توسعه، منابع انسانی، مسئول امور مالی و غیره بر خلاف مقررات از جمله بخشنامه های صادر شده از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سایر مقررات مرتبط می باشد.

شهرداری دوگنبدان با توجه به صدور این نامه از سوی سازمان بازرسی از اجرای آن سر باز زده و همچنان به تخلف خود در این خصوص ادامه می دهد.

این سوال برای شهروندان دوگنبدان پیش می آید به چه دلیل اجرای یک دستورالعمل کشوری تا کنون از سوی شهرداری دوگنبدان مسکوت مانده ؟ آیا شهرداری دوگنبدان یک ایالت خود مختار است؟

چرا مسئولان وقت بر روی این اقدام غیر قانونی و تخلف مشهود شهرداری دوگنبدان چشم خود را بسته اند؟

آیا باز دست های پشت پرده برای دور زدن این بخشنامه کشوری در دوگنبدان در کار است؟

 منفعت طلبی تا کجا؟

یکی از شهروندان گچسارانی در خصوص رعایت نکردن قانون و بخشنامه توسط یک دستگاه و نهاد اجرایی گفت: وقتی کسانی که در راس یک کار یا امورات شهر قرار دارند خودشان قانون را رعایت نمی کنند پس دیگر چه انتظاری از مردم عادی دارند.

وی افزود: اگر دستورالعملی صادر می شود حتما دلیلی دارد حال چرا ارگان یا دستگاه اجرایی به آن عمل نمی کند حتما در این تخلف منافعه ای دارد.

یکی دیگر از شهروندان گچساران اظهار کرد: اگر تخلفی صورت گیرد در هر جا بخصوص ادارات یا دستگاه های اجرایی یا خدمات رسان  مسئولان بالا دست آن نهاد باید سریعا دست به کار شوند و برای این تخلف رئیس یا شخص اول آن دستگاه اجرایی را باز خواست کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر دولت سیزدهم که یک دولت انقلابی و مردمی است تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات موجود به کار بسته است حال اگر مدیری یا شخص اول هر اداره یا دستگاه اجرایی تخلف کند و او را برای اینکار بازخواست نکنند مردم دلسرد می شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران برای انقلاب اسلامی خونهای بسیاری داده اند تصریح کرد: رفیق نوازی و روابط دیگر تا کجا می خواهد ادامه داشته باشد؟.

عواقب تخلف شهرداری دوگنبدان به خود شهردار باز می گردد/ باید مطیع قانون باشیم

غلامرضا شکوهی رئیس شورای شهر دوگنبدان در  خصوص عدم اجرای بخشنامه کشوری ممنوع بودن بکار گیری نیروهای غیر رسمی در پست های رسمی توسط شهرداری دوگنبدان  در گفتگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: شورا در این کار دخالت نمی‌کند و عواقب هرگونه تخلف، سرپیچی از قانون به خود شهردار بازمی‌گردد.

 وی بیان کرد: از روز اول به صورت مکتوب به شهرداری اعلام شد که ما هیچ گونه دخالتی در امور بکارگیری نیروها نخواهیم داشت.

شکوهی عنوان کرد: باید چارچوب قانون رعایت شود و ما مطیع قانون هستیم، شهردار نیز باید قانون را رعایت کند و تبعات سرپیچی از قانون نیز به خود شهردار باز می گردد.

محمد علی کرمی فر نایب رئیس شورای شهر دوگنبدان نیز در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: خود شهردار اختیار تام در خصوص بکارگیری افراد را در شهرداری دارد.

وی عنوان کرد: تا کنون شورای شهر در این کار دخالتی نکرده و  نخواهد داشت.

 کرمی فر عنوان کرد: باید چارچوب قانون رعایت شود و این مسئله در همه جا باید سرلوحه کار قرار گیرد.

هر شهرداری از قانون سرپیچی کرده باید پاسخگوی نهادهای نظارتی باشد

عیسی شهامت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویر احمد نیز در گفتگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: نظر ما قانون است و باید قانون کاملا اجرا شود و تخلف و تخطی از قانون اشتباه است.

 وی بیان کرد: اگر شهرداری به هر دلیلی قانون را رعایت نکند و به بخش نامه های ارسالی اهمیت نداده است، هر شهرداری که باشد قطعاً باید پاسخگوی نهادهای نظارتی و دفتر امور شهری باشد.

شهامت بیان کرد: چندین مورد را شهرداری دوگنبدان با ما مکاتبه کردند و به آنها اعلام شد که امکان پذیر نمی باشد، زیرا شهرداری دوگنبدان از درصد تعیین شده عدول کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: شهرداری دوگنبدان باید از قانون تمکین کند و سرپیچی از آن تخلف محسوب می شود.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1191161

مهمترین اخبار ایران و جهان: