نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 23:36

تحویل یک بهله «دلیجه» به اداره محیط زیست قرچک

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از تحویل یک بهله «دلیجه» که پرنده‌ای شکاری از رده شاهین سانان است، توسط شهروند دوستدار طبیعت به این اداره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، رسول منصوری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته گذشته در پی گزارش تلفنی از شهروندان دوستدار طبیعت مبنی بر مشاهده یک پرنده؛ مأمورین یگان حفاظت این اداره بلافاصله به محل مراجعه و پرنده که از نوع «دلیجه» بود و قابلیت پرواز کردن را نداشت  تحویل و به اداره منتقل کردند.  

وی با بیان اینکه این پرنده پس از تیمار و هماهنگی های لازم به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد، گفت: شهروندان در صورت مشاهده مواردی از زخمی شدن حیوانات و پرندگان و هر گونه تخلفات شکار و تخریب و تجاوز به محیط زیست، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش دهند.

منصوری خاطرنشان کرد: «دِلیجه» پرنده‌ای شکاری از رده شاهین سانان است که در آسیا، اروپا و آفریقا زندگی می‌کند، این پرنده از تیره شاهینیان در زمره پرندگان حمایت شده است که معمولاً پستانداران کوچک، مارمولک ها، نرم تنان، موش‌ها، قورباغه‌ها یا حشرات بزرگ را شکار می کند و به این ترتیب نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1130461

مهمترین اخبار ایران و جهان: