نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 15:57

جمهوری اسلامی ایران امروزه نقش تاثیرگذاری در منطقه دارد

ایلام-امام جمعه ایلام گفت:جمهوری اسلامی ایران امروزه نقش تاثیرگذاری در منطقه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، اظهار کرد: خدا را شاکریم که شرایط منطقه‌ای و جهانی به نفع جمهوری اسلامی در حال تغییر است و آرامش در کشورهای همسایه ما وجود دارد.

وی با اشاره به سفر راهبردی رییس جمهور بعد ۱۳ سال به سوریه و استقبال کم نظیر مردم این کشور از آیت الله رییسی، یادآور شد: سوریه جزو کشورهایی است ارتباط خوبی با جمهوری اسلامی دارد، زمانی که دوران ۸ سال دفاع مقدس کشور ما تنها بود و دنیا علیه ما بسیج شده بود، سوریه از ما حمایت کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: حمایت سوریه از ایران هزینه‌های سنگینی برای این کشور داشت و بخشی از این هزینه سنگین در طول سال‌های گذشته متحمل شد و جنگی که بر این کشور تحمیل گردید به خاطر این بود که سوریه حاضر نشد به جمهوری اسلامی نه بگویده و مطیع صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها شود و این ارتباط راهبردی نیاز به استحکام بیشتری دارد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه استقبال مسئولان و مردم سوریه از رییس جمهور کشورمان ارزشمند است، گفت: این استقبال ثمره خون شهید سردار سلیمانی و همرزمان ایشان و شهدایی است که برای مبارزه با داعش و استقلال سوریه جان خود را فدا کردند و مردم قدرشناس سوریه هم با استقبال از رییس جمهور کشورمان، در واقع همبستگی خود را با نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام و به نمایش گذاشتند.

وی ابراز کرد: در شرایط تحریمی که آمریکایی‌ها علیه کشور ما و سوریه اعلام کردند، چنین سفری در کنار مرز فلسطین و رژیم اشغالگر قدس، یک پیام بزرگ هم برای آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و هم بررای جبهه مقاومت دارد، این پیام اقتدار جمهوری اسلامی و تثبت حکومت سوریه است که سال‌ها برای نابودی آن تلاش کردند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: امروز بر خلاف گذشته، رژیم غاصب اشغالگر فلسطین، روز به روز مسیر ضعف خودش را در پیش گرفته و جبهه مقاومت قدرت بیشتری پیدا می‌کند و خدا را شکر که نقش جمهوری اسلامی به عنوان یک عنصر تاثیرگذار منطقه‌ای روز به روز آشکارتر و نمایان‌تر می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190361

مهمترین اخبار ایران و جهان: