نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 22:28

رتبه ۱۳ گلستان در طرح ملی مسکن/پیشرفت ۸۰ درصدی لایروبی خلیج گرگان

گرگان- استاندار گلستان گفت: در ابتدای ورود به گلستان، استان ۳۱ در مسکن شهری بودیم که امروز رتبه ۱۳ را کسب کرده و تلاش می‌کنیم تا انتهای سال جاری به رتبه پنج کشور برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه شامگاه یکشنبه در نشست صمیمی با روحانیون و ائمه جمعه اهل سنت استان اظهارکرد: بر این باور هستیم که هیچ جامعه‌ای بدون برنامه رشد نخواهد کرد لذا در این راستا اقداماتی انجام داده تا در افق ۱۴۰۴ سرانه هر گلستانی را به میانگین سرانه کشوری برسانیم.

استاندار گلستان افزود: در ابتدای ورود به استان، گلستان جز چهار استان فقیر کشور بود که طی ۱۸ ماه گذشته رتبه استان را یک پله ارتقا دادیم و این نشان می‌دهد تلاش در مسیر محرومیت زدایی، نتیجه بخش خواهد بود.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های که بیش از چند دهه در گلستان ایجاد نشد بود را ایجاد کرده و در این راستای اسناد سی و یک گانه بخشی را تعریف کردیم و برای هر بخش افقی ترسیم شده که مثلاً در حوزه پروتئینی به هاب منطقه تبدیل شویم و یا در حوزه IT گلستان به سرزمین هوشمند تبدیل شود.

زنگانه ادامه داد: در ابتدای ورود به گلستان، استان ۳۱ در مسکن شهری بودیم که امروز رتبه ۱۳ را کسب کردیم و تلاش می‌کنیم تا انتهای سال جاری به رتبه پنج کشور برسیم.

استاندار گلستان گفت: در خلیج گرگان کار بزرگی آغاز شده و تا کنون ۸۰ درصد لایروبی کانال آشور به سرانجام رسیده و پمپاژ آب به خلیج یکی از مطالبات سفر دوم رئیس جمهور به گلستان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154161

مهمترین اخبار ایران و جهان: