نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 13:56

سفر به عتبات با کاروان‌های غیرمجاز، قانونی نیست/ مراجع نظارتی با افراد متخلف برخورد کنند

سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه سفر به عتبات با کاروان‌های غیرمجاز، قانونی نیست، گفت: مراجع نظارتی و انتظامی باید با افراد متخلف برخورد لازم را انجام دهند و مانع آسیب‌رسانی به زائران شوند.

حمیدرضا محمدی، سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو‌با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به سفر عتبات در ایام ماه رمضان، اظهار داشت: برای ماه مبارک رمضان تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند که بخش عمده متقاضیان مشرف شده و سایر زائران نیز در روزهای آینده عازم عتبات خواهند شد.

وی به اعزام‌های غیرمجاز عتبات نیز اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر برخی اقدام به راه‌اندازی کاروان غیرمجاز و اعزام زائران می‌کنند که براساس قوانین بالادستی، سازمان حج و زیارت متولی اعزام زائران به خارج از کشور است.

محمدی با بیان اینکه هر کاروانی که خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت اقدام به جذب و اعزام زائران کند، اقدامی غیرقانونی انجام داده است، تصریح کرد: با توجه به رسالت و مأموریت سازمان حج و زیارت، سفر به عتبات در شیوه‌ن‌ین به دفاتر زیارتی واگذار شده است و افراد برای تشرف به این سفر معنوی با کاروان‌های رسمی و گروه‌های مجاز می‌توانند از طریق سایت عتبات سازمان حج و زیارت به نشانی atabatorg.haj.ir نسبت به انتخاب گروه مورد نظر خود اقدام و ثبت‌نام‌ کنند.

سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی از افراد غیرمرتبط و فاقد مجوز زیارتی اقدام به نام‌نویسی و اعزام زائران به عتبات می‌کنند، خاطر نشان کرد: چنین اعزام‌هایی بر خلاف قانون است و مراجع نظارتی و انتظامی باید با افراد متخلف برخورد لازم را انجام دهند و با اقدامات پیشگیرانه، مانع آسیب‌رسانی به زائران شوند.

محمدی به متقاضیان سفر به عتبات عالیات توصیه کرد که از سفر با کاروان‌های غیرمجاز که زیر نظارت سازمان حج و زیارت قرار ندارند و هیچ نظارتی بر عملکرد آنان وجود ندارد، خودداری کنند.

به گزارش فارس، روز گذشته خبرگزاری فارس در گزارشی به مشکلات برخی از کاروان‌های غیرمجاز و سردرگمی زائران به دلیل فرار مدیر کاروان غیرمجاز اشاره کرد. (اینجا بخوانید)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1159761

مهمترین اخبار ایران و جهان: