نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 15:24

وزیر علوم: ۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ به حوزه فرهنگی اختصاص دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بودجه ۱۴۰۲ پنج درصد از اعتبارات دانشگاه به امور فرهنگی اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدعلی زلفی گل ظهر امروز در حاشیه یادواره شهدای دانشجوی لرستان در جمع خبرنگاران، با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص توسعه آموزش عالی، اظهار کرد: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌‌ای تحت عنوان ساماندهی آموزش عالی و آمایش آموزش عالی دارد که همه باید طبق این مصوبه عمل کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها هم بنابر فرمایش مقام معظم رهبری باید نیاز محور باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص امکانات رفاهی دانشجویان و هیات علمی نیز توضیح داد: بر اساس قانون جهش مسکن مکلف شدیم تعدادی خوابگاه متاهلی احداث کنیم، ۱۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز برای ساخت خوابگاه متاهلی از محل اعتبار تملک دارایی‌ها و ۱۰ درصد از اعتبارات نیز از اعتبارات اختصاصی دانشگاه تامین می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: برای احداث مسکن نخبگانی که عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند هم در صورت وجود زمین اقداماتی انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به تاسیس معاونت فناوری و نوآوری در راستای توسعه فناوری کشور در وزارتخانه علوم نیز بیان کرد: اقداماتی مانند تور فرهنگی، امریه فرهنگی، پسا دکتری و دستیار فناوری داریم که اعتباراتی هم تخصیص داده شده است.

وزیر علوم افزود: دستیار فناوری در شرکت‌های دانش بنیان حاضر می‌شوند و علاوه بر تجربه درآمدی هم کسب می‌کنند.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه تمام روسای دانشگاه‌ها را مکلف کرده‌ایم که ۳ درصد از کل اعتبارات را به امور فرهنگی اختصاص دهند، گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۲ هم ۵ درصد از اعتبارات دانشگاه به امور فرهنگی اختصاص داده شده است.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1167361

مهمترین اخبار ایران و جهان: