نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 18:18

افت سطح سفره‌های آب زیرزمینی، تهدیدی جدی برای زنجان است

زنجان-فرماندار زنجان گفت: افت چشمگیر سطح سفره‌های آب زیرزمینی، تهدیدی جدی در مناطق مختلف شهرستان زنجان است و باید برنامه ریزی لازم برای مقابله با آن صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز خالقی روز شنبه در دیدار با مدیر کل و کارکنان اداره محیط زیست زنجان، افزود: حفر چاه های غیر مجاز و استفاده بی رویه از آب چاه های مجاز مشکلات و چالش های زیادی در پی دارد که نیازمند نظارت جدی و موثر شرکت آب منطقه ای است.

فرماندار زنجان، نبود نظارت کافی بر نحوه استفاده از سموم کشاورزی را علت تولید محصولات نامرغوب و غیر بهداشتی عنوان کرد و گفت: همین رویه منجر به بالا رفتن آمار انواع بیماریهای غیرواگیردار و صعب العلاج شده است.

فرماندار زنجان در ادامه رسالت مسئولان حوزه محیط زیست را در راستای تولید و اشتغالزایی بسیار حساس و سرنوشت ساز دانست و افزود: باید بررسی و تشخیص آلایندگی واحدهای تولیدی و صنعتی کاملاً با هوشیاری و درایت انجام شود و پس از مباحث زیست محیطی، تولید و اشتغال نیز جزو اولویت های کارشناسی قرار گیرد.

وی گفت: هرگونه تصمیم نادرست در کمیسیون‌های تخصصی مربوط به مباحث زیست محیطی واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند عامل صدمه جبران ناپذیر به محیط زیست شود یا فرصت های تکرار نشدنی سرمایه گذاری و اشتغالزایی در شهرستان را از بین ببرد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه نقش نظارتی نهاد محیط زیست، وظیفه حساسی را بر دوش این سازمان نهاده است، گفت: در صورتی که واحدهای تولیدی و صنعتی، پیوست زیست محیطی را تهیه نکنند باید صاحبان آنها را اقناع کرد تا با صرف وقت مضاعف برای این امر اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176317

مهمترین اخبار ایران و جهان: