نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 10:00

۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت بهاره می‌رود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از ادامه کشت بهاره در ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان خبرداد و گفت: کشت بهاره حدود ۲۰ درصد از سطح زیرکشت کل استان را شامل می‌شود که با تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن نقش مهمی در تامین نیاز‌های غذایی استان، امنیت و سلامت غذایی ایفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر وفائی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از ادامه کشت بهاره در ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان خبرداد و گفت : انواع صیفی جات و محصولات جالیزی از جمله پیاز، گوجه فرنگی، هندوانه، خربزه، دانه‌های روغنی مانند گلرنگ، حبوبات و علوفه و گیاهان صنعتی چغندرقند، کنجد از جمله محصولاتی هستند که کشت آن‌ها در اراضی زراعی استان زنجان در فصل بهار صورت می‌گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بقیه محصولات نیز به تدریج بر حسب شرایط اقلیمی و آب و هوایی طی روز‌ها و ماه‌های آتی تا خردادماه در شهرستان‌های تابعه کشت خواهد شد، افزود: کشت بهاره حدود ۲۰ درصد از سطح زیرکشت کل استان را شامل می‌شود که با تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول مختلف نقش مهمی در تامین نیاز‌های غذایی استان، امنیت و سلامت غذایی ایفا می‌کند.

وی گفت: سیاست سازمان جهادکشاورزی انتقال زمان کشت برخی محصولات مرسوم بهاره مانند (گلرنک، نخود و عدس، گیاهان علوفه‌ای) از کشت بهاره به کشت انتظاری و پاییزه برای استفاده حداکثری از نزولات پاییز و زمستانی است. 

ناصر وفایی همچنین استفاده از علوفه‌های کم آب بر مانند سورگوم، خللر و ماشک، ارقام مقاوم به خشکی، انتقال کشت باز به محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ها، جهت صرفه جویی در منابع آبی از جمله راهبرد‌های سازمان در سازگاری با کم آبی است.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان: کشاورزان جهت استفاده از خدمات فنی و ترویجی از جمله توزیع نهاده‌های کود شیمیایی بذور و سموم مورد نیاز می‌توانند به مراکز خدمات جهادکشاورزی محل خود مراجعه نمایند.

پایان پیام/ ۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132761

مهمترین اخبار ایران و جهان: