نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 16:02

سپاه مقتدرترین نیروی مقاومت مردمی دنیا است

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: سپاه به عنوان مقتدرترین نیروی مقاومت مردمی دنیا بوده و سپاه قدس نماد مقاومت و استکبار ستیزی و توسعه جغرافیای مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم اظهار داشت: خداوند را سپاسگزاریم که یک ماه مبارک رمضان دیگر توفیق بندگی و اطاعت به همه ما عنایت فرمود و امیدوارم شکرانه این توفیق بندگی را با پرداخت زکات فطریه کامل کنیم که هم به واجب شرعی خود اقدام کرده باشیم و هم برای کمک به فقرا و مساکین.

امام جمعه اهرم افزود: فردا عید سعید فطر خواهد بود و امید می‌رود از این توشه معنوی که در این ماه مبارک بویژه در شب‌های قدر کسب کرده ایم برای ۱۱ ماه آینده مایه خیر و برکت و معنویت باشد.

وی با گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز فرمان حکیمانه حضرت امام راحل رضوان الله تعالی علیه مبنی بر تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ اضافه کرد: سپاه پاسداران مولود انقلاب و مؤسس و بنیانگذار سپاه هم بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

پهلوزاده ادامه داد: طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی، سپاه را نگهبان انقلاب و برای پاسدار آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌داند. گرچه عده‌ای که اسلام آنها اسلام حداقلی و اسلام سازشکار بوده در کنار منافقین و کفار در این ۴ دهه راهبردشان سپاه هراسی است اما به حول و قوه الهی سپاه مصداق اسلام حداکثری بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم و همه دوستان و دشمنان انقلاب بویژه در قضیه فتنه‌ها و جریان سیاه داعش به وضوح به حکمت فرمان و فرمایش حضرت امام رضوان الله تعالی علیه رسیده اند که می‌فرماید: «اگر سپاه نبود، کشور نبود» و همچنین «من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم بر نمی‌گردد».

وی بیان کرد: سپاه و بسیج یک نیروی مردمی است و هر کجا نیاز انقلاب باشد در میدان حاضر است. اگر جنگ نظامی باشد، جنگ فرهنگی و یا جنگ اقتصادی و جنگ شناختی در میدان نبرد حاضر است. امروز سپاه به عنوان مقتدرترین نیروی مقاومت مردمی دنیاست. سپاه قدس نماد مقاومت و استکبار ستیزی و توسعه جغرافیای مقاومت است.

پهلوزاده یاد آور شد: اگر عده‌ای شعار دادند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران نمی‌دانستند اگر نبود زحمات سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از جمهوری اسلامی که به اعتقاد ایشان حرم است؛ نه غزه‌ای و نه لبنانی و نه دیگر کشورهای اسلامی باقی نمی‌ماند. در این ۴۴ سال سپاه در همه اتفاقات تلخ و شیرین در کنار مردم و برای مردم مسلمان سراسر دنیا مایه امنیت و آرامش بوده است.

وی افزود: دوم اردیبهشت سالروز اعلام انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۹ توسط حضرت امام راحل رضوان الله تعالی علیه است. وضعیتی که گروهک‌ها در دانشگاه ایجاد کرده بودند و دانشگاه را محل تاخت و تاز خودشان قرار داده بودند با دستور حضرت امام انقلاب فرهنگی اعلام شد که فرهنگ انقلابی حاکم بر دانشگاه و از دانشگاه سرازیر به همه جامعه بشود.

امام جمعه اهرم ادامه داد: همانطور که امام راحل رضوان الله تعالی علیه دستور دادند اساتیدی که مرتبط و مروج تفکر شرق و غرب هستند تصفیه شوند امروز هم این تصفیه و نجات جوانان این مملکت از دست وابستگان فکری سلطنت طلب‌ها و لیبرال‌ها ضرورتی غیر قابل انکار است. خسارت و ظلمی که اساتید وابسته فکری در مراکز علمی به نوجوانان و جوانان این مملکت روا می‌دارند بیش از ویرانی و خسارت ۸ سال جنگ تحمیلی است.

وی بیان کرد: استمرار انقلاب فرهنگی برای بقا انقلاب اسلامی یک ضرورت است و کسانی که با فرهنگ انقلابی و هویت زن مسلمان مخالفند یا پیاده نظام دشمن هستند و یا از برده سالاری نظام استکباری که جاهلیت مدرن است بی اطلاع است.

پهلوزاده یاد آور شد: سه شنبه ۵ اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به طبس در سال ۱۳۵۹ است که برای آزادسازی گروگان‌ها و بمباران جماران آمده بودند و در معجزه الهی و با مدد طوفان شن جسدهای سوخته و سیاه آنها به کشورشان برگشت و تا به امروز از این معجزه درس نگرفته اند و بعد از آن هم از منطقه غرب آسیا آنچه دست آورد انها بوده همین جسدها و تابوت‌هایی است که روانه کشورشان می‌شود.

وی افزود: همانطور که حضرت امام رضوان الله تعالی عیه فرمودند: «کارتر باید بداند که حمله به ایران، حمله به تمام بلاد مسلمین است و مسلمانان جهان در این امر بی‌تفاوت نیستند» امروز هم بایدن به خوبی فهمیده است که حمله به عین الاسد و تلفات آنها نشانه وجود حکیم الهی و خلف صالح امام راحل است که خط همان خط امام است و آمریکا و دیگران راهی جز شکست ندارند.

امام جمعه اهرم ادامه داد: سه شنبه سالروز درگذشت آیه الله سید عبدالحسین لاری است - که با آیت الله علم الهدی اهرمی - از علمای مبارزه با استعمار و پیشوای قیام جنوب بویژه قیام تنگستان است و در قدر و منزلت این مجاهد انقلابی همین بس که آیت الله میزرای شیرازی در هنگام مهاجرت آیت الله سیدعبدالحسین لاری از عراق به ایران، همراهان او را مخاطب قرار داد و فرمود: در بردن آقا سید عبدالحسین به لارستان، نجف را به لارستان برده‌اید و گهواره فضیلت و علم را از فرزند فضیلت و علم خالی گذارده‌اید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163217

مهمترین اخبار ایران و جهان: