نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 18:53

آفات شمشادستان‌ ساری در حال کنترل است

ساری- سرپرست اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری گفت: طرح کنترل آفات و بیماری های گیاهی در رویشگاه های شمشاد ساری در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین وطن دوست سرپرست اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری؛ به منظور کنترل مکانیکی آفت ابریشم باف ناجور به مساحت ۲۵۰ هکتار در منطقه جنگلی در شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه از محل اعتبارات استانی با بخش خصوصی قرارداد منعقد گردید و عملیات اجرای محلول پاشی آن در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ به پایان رسیده است.

وطن دوست اظهار داشت؛ به منظور انجام محلول پاشی مبارزه با آفات ابریشم باف ناجور، شب پره سفید آمریکایی و پروانه تخم انگشتری به مساحت ۵۵۰ هکتار از مناطق جنگلی رویشگاه شمشاد سنگده شهرستان ساری، لوجنده شهرستان بهشهر و مناطق اسپرز، نجارکلا، گردنه سر شهرستان سوادکوه شمالی و عرصه‌های جنگلی شهرستان نور با بخش خصوصی قرارداد منعقد گردید و در شرف اجرا می‌باشد.

وی افزود؛ استان مازندران حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه‌های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه‌ها را مدیریت می‌کند.

مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه‌های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل‌های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162217

مهمترین اخبار ایران و جهان: