نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 00:32

دمای هوای جنوب آذربایجان غربی ۶ درجه کاهش یافت

ارومیه - رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در جنوب آذربایجان غربی ۶ درجه سانتیگراد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، اردلان محمدپور در این زمینه افزود: با نفوذ جریان‌های شمالی دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی در روزهای گذشته به طور میانگین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش یافته است. کاهش شش درجه‌ای دمای هوا در جنوب آذربایجان غربی

وی افزود: با نفوذ این جریان‌ها حداقل دمای هوا در شبانه روز گذشته در تکاب به دو درجه سانتیگراد، اشنویه پنج درجه، شاهین دژ شش درجه، میاندوآب هفت درجه و بوکان، سردشت و پیرانشهر هم به هشت درجه سانتیگراد کاهش یافت.

محمدپور اظهارکرد: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای صفر درجه سانتیگراد، سردترین و پلدشت با حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هشت و ۲۵ درجه سانتیگراد نوسان داشت.

وی گفت: در دو روز آینده جنوب آذربایجان‌غربی، جوی آرام و پایدار خواهد داشت و تنها در برخی نقاط بارش خفیف باران به صورت نقطه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد، با اشاره به اینکه احتمال ورود گرد و خاک به منطقه نیز وجود دارد، اضافه کرد: در شبانه روز گذشته سرعت وزش تندباد در میاندوآب به ۶۸ کیلومتر در ساعت و در مهاباد به ۶۵ کیلومتر در ساعت رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1181561

مهمترین اخبار ایران و جهان: