نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1401 - 20:04

آموزش سواد رسانه‌ای برای ۱۰۰۰ نفر در مازندران

مسؤول بسیج رسانه مازندران از آموزش سواد رسانه‌ای برای هزار نفر در استان در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با برنامه‌ریزی شورای روابط عمومی شهرستان سوادکوه برگزار شد. *گسترش فعالیت‌های اثرگذار رسانه‌ای *گسترش فعالیت‌های اثرگذار رسانه‌ای*گسترش فعالیت‌های اثرگذار رسانه‌ایامام جمعه شهرستان سوادکوه(بخش زیراب) در این مراسم با اشاره به اهمیت رسانه و روابط عمومی، گفت: ما در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و اجرای دستورات دینی باید در اولویت باشد. حجت الاسلام محمدزمان رضایی، افزود: حضور مدیران ادارات و نهادها در نماز جماعت و نماز جمعه مورد توجه جدی باشد. وی با اشاره به هزینه عظیم رسانه‌ای کشور‌های استکبار خواستار گسترش فعالیت‌های اثرگذار رسانه‌ای در جامعه شد. *آموزش سواد رسانه‌ای برای هزار نفر در مازندران مسؤول بسیج رسانه مازندران نیز با اشاره به اینکه  افزایش سواد رسانه باید در صدر برنامه‌های روابط عمومی و رسانه باشد، گفت: امسال هزار نفر را در سازمان بسیج رسانه مازندران آموزش سواد رسانه‌ای می‌دهیم و پیشنهاد می‌کنیم شهرستان سوادکوه در این عرصه پیش‌قدم باشد. *آموزش سواد رسانه‌ای برای هزار نفر در مازندران*آموزش سواد رسانه‌ای برای هزار نفر در مازندرانعبدالمهدی حق‌شناس، افزود: روابط عمومی، آیینه اداره، نهاد و شرکت و چشم و چراغ یک دستگاه است و روابط عمومی باید همه چیز را ببیند و حافظ منافع است. وی با بیان اینکه هدف اصلی روابط عمومی فقط تبلیغات نیست و محورهای دیگری هم دارد و آسیب‌هایی هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: جابجایی وظیفه و تداخل وظایف وجود دارد و جایگاه روابط عمومی باید بیشتر مورد نظر باشد و روابط عمومی نشان‌دهنده ظرفیت و توان اداره و نهاد است. حق‌شناس، ایجاد انگیزه در سازمان و دیده‌شدن فعالیت‌های کارکنان را از نکات کلیدی توصیف و اظهار کرد: نیاز امروز روابط عمومی‌ها ارتباط موثر با رسانه‌ها باشد که در استان این ارتباط برادرانه و با محوریت همکاری است. وی افزود: حفاظت از حریم سازمان از وظایف روابط عمومی با مشورت مدیر و همراه با دلیل و مدرک است و روابط عمومی باید رابط بین مردم و سازمان باشد و مدیران در حیطه تخصص و وظیفه از روابط عمومی‌ها، وظیفه بخواهند. حق‌شناس با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها مانند رسانه‌ها مظلوم هستند و در برخی مواقع مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، گفت: رهبر انقلاب اسلامی ایران حجت را تمام کردند و مهمترین وظیفه کنونی، جهاد تبیین است که آن را امر واجب و فریضه فوری توصیف کردند. *روابط عمومی اعتقاد دینی و مذهبی است *روابط عمومی اعتقاد دینی و مذهبی است*روابط عمومی اعتقاد دینی و مذهبی استفرماندار سوادکوه نیز با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی و با تقدیر از پیگیری‌های امام جمعه زیراب سوادکوه که چهره ملی و استانی است، گفت: وظیفه ما استفاده از توانمندی ایشان برای پیشرفت سوادکوه است و روابط عمومی، چشم بینا و گوش شنوای ادارات و نهاد‌های است. رمضان غلامی‌اواتی با اشاره به اینکه جلسه تخصصی با روابط عمومی‌های شهرستان خواهم‌داشت و وقت خواهم گذاشت، افزود:  روابط عمومی اعتقاد دینی و مذهبی است که در جهاد تبیین وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و دشمنان ما کارهای کوچک را بزرگ جلوه می‌دهند ولی ما فعالیت‌های بزرگ را بی‌توجهی می‌کنیم. فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه مدیران ادارات و نهادها موضوع روابط‌عمومی را جدی بگیرند و افراد باهوش، توانمند، متدین و انقلابی را در منصب‌های روابط عمومی قرار دهند، خاطرنشان کرد: هر کس از نماز و قرآن فاصله بگیرد به هیچ جا نمی‌رسد و درب فرمانداری سوادکوه بر روی روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها باز است و هیچ مدیری حق ندارد در برابر مطالب رسانه‌ها موضع‌گیری کند و البته مطالب رسانه‌ها، روشنگری باشد. غلامی‌اواتی با اشاره به اینکه مدیران طرح بنویسند که در کجا قرار دارند و ما باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم و حلقه ارتباطی مدیر و کارکنان و مردم، روابط عمومی‌ها هستند. *تسلا‌بخش‌بودن «خوش‌بینی آینده» مورد نظر مقام معظم رهبری *تسلا‌بخش‌بودن «خوش‌بینی آینده» مورد نظر مقام معظم رهبری*تسلا‌بخش‌بودن «خوش‌بینی آینده» مورد نظر مقام معظم رهبریعبدالمهدی حق‌شناس در جمع خبرنگاران سوادکوه با تقدیر از فعالیت‌های خبرنگاران در سوادکوه، افزود: مسؤولیت‌ها ماندگار نیست و کاری کنیم که شرمنده شهدا نباشیم و مردم خوب و صبور و پای‌کار داریم، افزود: شهدا جانشان را دادند و ما برای آرمان‌های انقلاب اسلامی وقتمان را بگذاریم. مسؤول بسیج رسانه مازندران، «خوش‌بینی آینده» مورد نظر مقام معظم رهبری برای ما تسلا‌بخش است. *انتخاب روابط عمومی‌های برتر سوادکوه *انتخاب روابط عمومی‌های برتر سوادکوه*انتخاب روابط عمومی‌های برتر سوادکوهرئیس شورای روابط عمومی شهرستان سوادکوه نیز با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها برای ارتقای تفاهم سازمانی و کاهش سوتفاهم‌ها از مسیر پاسخ‌گویی و با استفاده از رسانه‌ها تلاش می‌کنند، گفت: شورای روابط عمومی ۱۱ شاخص شامل ارتباط و برگزاری مصاحبه با رسانه، آرشیوسازی، گرامیداشت مناسبت‌ها، نصب بنر و استفاده از تابلوی دیجیتال، تعداد اخبار، پیام‌های مناسبتی، مشارکت در مقابله با کرونا، وجود سایت یا کانال و گروه فعال و ارزیابی شورای روابط عمومی از مجموع فعالیت‌ها بود. عمران اکبرنژاد افزود: سه روابط عمومی برتر و هفت روابط عمومی فعال برای شهرستان سوادکوه انتخاب شدند و با توجه به فعال بودن اعضای شورای روابط عمومی مسؤولیت انتخاب بر عهده رییس شورا قرار گرفت تا تلاش‌های روابط عمومی‌های فعال دیده شود. وی خاطر نشان کرد:محمد علی‌زاده از شرکت پیشرو معادن، فیروزه بهرام‌زاد از اداره راهداری، محمود کاشی از اداره آبفا، به عنوان روابط عمومی‌های برتر و احسان ایمانی از جهاد کشاورزی، حسین فولادی از اداره برق، محمدرضا شهمیر از هلال احمر، اسماعیل رضایی از اداره منابع طبیعی، مهناز محمدی از اداره ورزش و جوانان، سیدمحمد حسین حجازی از شبکه بهداشت و درمان و حلیمه خادمی از شهرداری پل‌سفید و فرمانداری به عنوان روابط عمومی‌های فعال انتخاب شدند. رئیس شورای روابط عمومی شهرستان سوادکوه از به‌روز رسانی بانک اطلاعات روابط عمومی‌های سوادکوه، برگزاری کلاس‌های ارتقای جایگاه روابط عمومی‌های شهرستان و گرامیداشت مناسبت‌ها به عنوان اولویت‌های آینده ذکر کرد و خواستار همکاری نزدیک فرمانداری و ادارات و نهاد‌های شهرستان برای دست‌یابی به این اهداف شد. انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ع
منبع: فارس
شناسه خبر: 323242

مهمترین اخبار ایران و جهان: