نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 10:27

ترویج فرهنگ فاطمی نیاز امروز جامعه دینی ما است

آستارا- فرماندار آستارا با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ فاطمی نیاز امروز جامعه دینی است، گفت: عظمت و عزت حضرت زهرا (س) در مقام همسر، مادر و ولایت مداری، وجدان های خفته را بیدار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه سوگواره فاطمی بوی بهشت اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) با بصیرت در زمانی که حق و حقیقت در شبهه‌ای از نامفهومی و گمنامی بسر می‌برد از ولایت دفاع کردند.

فرماندار آستارا با اشاره به نقش محوری حضرت زهرا (س) در موضوع ولایت افزود: وقتی بحث دفاع از ولایت به میان می‌آید نخستین کسی که در دفاع از مقام ولایت ورود کرده و هزینه داده عظمت حضرت فاطمه زهرا (س) در ذهن‌ها متبادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در ستایش حضرت زهرا بیش از ۴۰ حدیث و روایت وجود دارد، تصریح کرد: در آیات الهی نیز چندین مورد مستقیم به شأن و منزلت حضرت فاطمه (س) اشاره دارد همچون آیه مباهله که اشاره مستقیم به حضرت فاطمه زهرا دارد، بنابراین می‌توان گفت ایشان اسوه ولایتمداری و دفاع از ولایت در سخت‌ترین شرایط بود.

رضایی پور با توصیف صفاتی همچون ولایتمداری، پاکدامنی، بصیرت، همسرداری، فرزند داری، روشنگری و رفتار و کردار حضرت زهرا (س) افزود: آن حضرت الگوی ناب و بی مانندی در این شرایط و در این جامعه است و واقعاً ترویج فرهنگ فاطمی برای جامعه ما نیاز است.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن هرچه بیشتر به شخصیت حضرت زهرا (س) افزود: این کارها وجدان خفته ما را بیدار می‌کند، وجدان خفته ای که در این عرصه شبکه‌های مجازی و فضای ابری نامفهوم و پر از شبهه که ذهن و فکر ما را به خود مشغول کرده تا این بانو در مقام مادری، همسری و ولایتمداری عظمت و عزتش بیشتر برای ما مشخص شود.

فرماندار آستارا ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری سوگواره فاطمی بوی بهشت بیان کرد: در این شرایطی که در برابر سیل خانمان برانداز تهاجم فرهنگی هستیم، شبهه افکنی ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فوق العاده زیاد شده و از آن طرف فرهنگ کتابخوانی در مظلومیت قرار گرفته است و همه درگیر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند، برگزاری اینگونه برنامه‌ها جای قدردانی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041442

مهمترین اخبار ایران و جهان: