نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 18:06

دبیرکل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب انتخاب شد/ وزیر آموزش‌ و پرورش: دستیار مردمی سازی وزارتخانه بزودی معرفی‌ می‌شود

در اولین نشست شورای مرکزی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی که وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشت، زهره الهیان با کسب اکثریت آرا به عنوان دبیرکل این تشکل انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اولین نشست شورای مرکزی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

در این نشست که با حضور اعضای شورای مرکزی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی برگزار شد، زهره الهیان با کسب اکثریت آرا به عنوان دبیرکل این تشکل انتخاب شد.

زهره الهیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در رابطه با این نشست گفت: در این نشست اعضای شورا و همراهانی که در واقع در شورای مرکزی نیستند ولی با جمعیت همراهی می‌کنند، حضور پیدا کردند و خوشبختانه سطح  نشست بالا بود و اعضای شورای مرکزی در یک سطح نخبگانی هستند و در این شورا اساتید محترم، پژوهشگران و روسای پژوهشکده ها و برخی از مدیران دانشگاه‌ها و فعالان حوزه تعلیم و تربیت و صاحب نظران حوزه سلامت و حوزه زنان، حضور دارند .

وی افزود: هدف این است که بااین راس فکری چالاک ما بتوانیم یک پشتوانه علمی فراهم کنیم و این محتوای فکر و اندیشه را به سطح توده مردم منتقل کنیم تا بتوانیم یک جریان سازی مثبت و ساماندهی در سطح جامعه داشته باشیم.

الهیان خاطرنشان کرد: این اولین نشست بود که برگزار شد و بنا هست ماهانه این جلسات ادامه پیدا کند و در سطح استان‌ها هم شعبی را داریم که امروز هم به صورت آنلاین وصل بودند. باید بگویم اگر در محروم ترین نقاط کشور و روستاها جوانی، فکری و اندیشه‌ای برای حل مشکلات کشور دارد، ما می‌توانیم مرتبط باشیم و دریافت کنیم این اندیشه‌هارا و این مطالبات را از حاکمیت پیگیری کنیم.

 

دبیرکل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی گفت: میهمان ویژه این نشست هم وزیر آموزش و پروش بودند و در واقع جمع حاضر، ایده ها و نظراتی را که در حوزه تعلیم وتربیت داشتند به ایشان منتقل کردند،  و مااین مطالبه را داشتیم که هر چه سریع تر این دغدغه رهبر انقلاب در رابطه با تحقق سند تحول نظام و تعلیم وتربیت محقق بشود و برای این کار نیاز هست که نهادهای مردمی هم به صحنه بیایند و باید وزارت آموزش و پرورش سازوکاری برای به کارگیری این ایده‌ها ایجاد کند و ماهم پیگیر این موضوع درمجلس  هستیم.

الهیان در پایان گفت: تا زمانی که خود مردم به صحنه نیایند برای تحول در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت، این تحول محقق نخواهد شد، ظرفیت‌های مهمی آموزش و پرورش در این مسیر دارد و ما با استفاده از ظرفیت‌های مردمی مثل انجمن اولیا و مربیان در ادامه نشست‌های خود از وزرا و مسئولین مختلف دعوت خواهیم کرد و بحث مردمی سازی دولت را دستور کار جلسات خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش با حضور در اولین جلسه شورای مرکزی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی  ضمن تبریک عید مبعث به حاضران در جلسه، سخنانی از رهبر انقلاب در رابطه با این رخداد و عید مبعث مطرح کرد و حاضران در جلسه را به بازخوانی سخنان رهبر انقلاب در این رابطه دعوت کرد.

نوری در ادامه گفت: از خانم الهیان تشکر می‌کنم که دغدغه آموزش و پرورش را به عنوان اولین دغدغه خود مطرح کردند و بنده را به این جلسه دعوت کردند و مواردی که در این جلسه توسط اعضا و خانم الهیان در رابطه با نظام تعلیم و تربیتت مطرح شد، نشان از اهتمام و توجه ویژه این جمع نسبت به آموزش و پرورش دارد.

وی افزود: در سند انتظاری که رئیس جمهور به بنده ابلاغ کرده‌اند، یک درصد از مدارس را می‌توانیم به اشخاص حقیقی و حقوقی اولویت دار بدهیم که منظور مردم است، همان مردمی که امام خمینی و رهبر انقلاب از آن‌ها سخن می‌گویند و آن‌ها را قبول دارند و شما به عنوان حلقه‌های میانی و واسط در این موضوع می‌توانید در این موضوع ورود پیدا کنید.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برای ورود به این زمینه‌ها نهادها و تشکل‌هایی مثل شما باید الگو داشته باشند و با یک نقشه راه درست کار خود را جلو ببرند و در این عرصه هم عرصه باز هست و همه باید بیایند و در این عرصه فعالیت کنند و شما که دانشگاهی هستید باید بیایید و کمک کنید و ان‌شاءالله این جمعیت که قرار است نهادهای مردمی را به حرکت در آورد موفق باشد و بتوانیم به کمک هم قدم مهمی در این زمینه برداریم.

وی در پایان گفت: ۵۳۴ گروه مردمی و جهادی و مردمی ما در ایام نوروز و تابستان کار کرده‌اند و فعال شدند و این نشان از مردمی بودن این وزارت‌خانه دارد، به نظر بنده آموزش و پرورش جز با مردم اداره نمی شود و در بند سوم از  بیانیه گام دوم انقلاب هم به این موضوع اشاره شده و ما هم تمام توان و تلاش خود را در این زمینه داریم که این موضوع محقق شود و دستیار مردمی سازی وزارت خانه هم هفته آینده معرفی خواهد شد، و ان‌شاءالله جلساتی با محوریت دستیار مردمی سازی تشکیل خواهد شد که قطعا در این مسیری که شما شکل داده‌اید به شما کمک خواهد کرد.

پایان پیام/ ت 1109

منبع: فارس
شناسه خبر: 1046686

مهمترین اخبار ایران و جهان: