نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 20:29

عاموس هارئیل: پیش بینی نصرالله درباره خانه عنکبوتی درست است

تحلیلگر رژیم صهیونیستی به صحت پیشگویی دبیر کل حزب الله درباره فروپاشی این رژیم اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محافل صهیونیست روز به روز بیشتر به پیش بینی های سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان درباره فروپاشی و زوال این رژیم ایمان می آورند.

عاموس هارئیل تحلیلگر امور نظامی رسانه صهیونیستی هآرتص در این باره اذعان کرد: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در دو سخنرانی اخیر خود نظریه خانه عنکبوتی و ضعف جامعه اسرائیل را تکرار کرد.

عاموس هارئیل افزود: سید نصرالله برای اولین بار این نظریه را پس از عقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در ماه می ۲۰۰۰ اعلام کرد. اکنون نیز سید حسن نصرالله پیش بینی می‌کند که شکاف داخلی در رژیم اسرائیل منجر به فروپاشی این رژیم خواهد شد، به طوری که رژیم اسرائیل دیگر هشتادمین سالگرد «استقلال» (اشغال اراضی فلسطین) را نخواهد دید.

این تحلیل گر نظامی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت که «بحران اعتماد» در رژیم اسرائیل یکی از مشکلاتی است گریبان‌گیر نهادهای امنیتی و نظامی این رژیم شده است.

وی افزود: به همین دلیل، میگویم سید نصرالله اشتباه نمی‌کند و اینگونه نیست که اسرائیلی ها بر اثر اختلافات فقط به دو جبهه تقسیم شوند بلکه این اختلافات ممکن است به فروپاشی منجر شود.

وی اذعان کرد که خشم و عصبانیت صهیونیست ها از کودتایی که توسط نتانیاهو در اسرائیل درجریان است به ارتش و توانایی های آن آسیب وارد می کند.

هارئیل افزود: این موضوع با توجه به اعتراض گسترده و روبه افزایش خلبان ها و کارشناسان هوایی و نیروهای ذخیره در نیروی هوایی و تاکید آنها بر انصراف از فعالیت در ارتش درصورت تصویب قانون اصلاح قضایی در کنست، به یک نگرانی بزرگ در نیروی هوایی تبدیل شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1093242

مهمترین اخبار ایران و جهان: