نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 12:33

امدادرسانی به ۵۹۳۲ حادثه‌دیده طی ۶ روز بارش در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۴ حادثه طی ۶ روز بارش برف و باران در استان رخ داد و امدادگران به پنج هزار و 932 نفر کمک کردند.

مسعود مثنوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ۲۳ بهمن‌ماه که بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری آغاز شد تاکنون ۴۴ حادثه شامل ۲۵ حادثه برف و کولاک، چهار حادثه جاده‌ای، ۱۰ حادثه ریزش آوار، ۱۱ مورد سیل و آب گرفتگی و یک مورد حادثه کوهستان رخ داد و بطی این حوادث به پنج هزار و ۹۳۲ نفر امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: در ساعات اولیه بارش برف سنگین،کولاک و مه شدید، امکان امداد هوایی وجود نداشت و به صورت زمینی امدادرسانی به مسافران در راه مانده انجام شد و ۹ مادر باردار به مراکز درمانی انتقال یافت.

وی بیان داشت: ۱۵۵ تیم عملیاتی با ۵۵۸ امدادگر و نجاتگر و ۵۱ دستگاه آمبولانس به عملیات‌ها اعزام شدند و به ۲۱۳ نفر اسکان اضطراری دادند، همچنین ۱۴ نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.

مثنوی خاطر نشان کرد: طی ۲ سورتی پرواز ۶۵۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۸۴۰ تخته پتو، ۱۰۷ تخته موکت، ۹۲۶ کیلو نایلون، ۶۶۰ بسته مواد غذایی یک ماهه، یک هزار قرص نان و ۲۰۰ کیلوگرم خرما به مناطق تحت تاثیر بارندگی برف ارسال و میان مردم توزیع شد.

وی گفت: در طرح زمستانه جمعیت هلال احمر۲۲ پایگاه امداد و نجات این جمعیت شامل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و پایگاه موقت با تمام تجهیزات از جمله خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی و حضور ۸۳۵ امدادگر و نجات‌گر شامل ۱۷۶ نفر خواهر، ۶۵۹ نفر برادر و ۱۸ نفر عضو تیم ایثار آماده خدمات‌رسانی به مردم و حادثه‌دیدگان استان هستند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041642

مهمترین اخبار ایران و جهان: