نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 12:07

آواربرداری در فیرورق با ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین

ارومیه - معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت:عملیات آوار برداری در ۹ روستا و شهر فیرورق با بهره گیری از ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر رهبردین صبح جمعه در بازدید سرکشکر سلامی فرمانده کل سپاه از مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: در حال حاضر عملیات آوار برداری در ۹ روستا و شهر فیرورق با بهره گیری از ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در حال انجام است و اکیپ‌های تخریب و گروه‌های جهادی نیز در راستای تسریع در عملیات آوار برداری در کنار ماشین آلات سنگین و فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبات ستاد بازسازی جهت صدور پروانه‌های ساختمانی رایگان همزمان با آوار برداری در روستاهای تحت تأثیر زلزله در حال حاضر بالغ بر ۶۶۰ پرونده جهت تأیید توسط دفتر روستایی استانداری به بنیاد مسکن تحویل داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در برخی روستاها نیز کار پی کنی و آرماتوربندی شروع شده است، افزود: عملیات آوار برداری ۹ روستا با مشارکت سپاه شهدا، ارتش، بنیاد مسکن استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل و دستگاه‌های اجرایی استان در شهر فیرورق با استفاده از ظرفیت شهرداری ارومیه، بنیاد مسکن آذربایجان شرقی و خیران و در شهر خوی با مشارکت شهرداری خوی و بنیاد مسکن استان زنجان در حال انجام است.

با وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در هشتم بهمن ماه در شهرستان خوی تعدادی از منازل و مدارس دچار آسیب شدند، روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از ۱۵ روز همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041586

مهمترین اخبار ایران و جهان: