نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 20:40

زمامداران خودسر شایستگی رهبری جامعه را ندارند

قم- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: زمامداران خودسر شایستگی و لیاقت رهبری جامعه را ندارند و باید در این زمینه شایستگان در مرتبه هدایت جامعه قرار گیرند.

آیت‌الله سید حسن عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خداوند متعال ذخیره‌ای ارزشمند برای هدایت و رهبری بشریت قرار داده که با ظهور امام عصر (عج) این نعمت الهی آشکار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امام عصر (عج) جامعه را به سمت عقلانیت، صلح و آرامش سوق خواهد داد، تصریح کرد: این شخصیت بی‌نظیر جامعه را از تباهی، فساد و ظلم به سمت اصلاح در همه امور با محوریت عقلانیت سوق خواهد داد تا بشریت به نقطه کمال و عزت واقعی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با توصیف ویژگی‌های امام عصر (عج) به عنوان هدایتگر نهایی بشریت و در کنار آن توصیف قرآن و اهل بیت در مورد ویژگی‌های موعد صالح گفت: عقلانیتی که امروز بشریت از آن برخوردار است، عقلانیت ناقص و کودکانه است و در زمان ظهور به نقطه کامل خواهد رسید.

آیت‌الله عاملی افزود: به هیچ وجه خداوند بشریت و دنیا را لهو و لعب نیافریده بلکه در آفرینش کائنات عقلانیت اصلی‌ترین عنصر تأثیرگذار است و قطعاً این بشریت را به دست رهبری صالح به درستی هدایت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انسان‌های نامحرم که دستشان به خون هزاران انسان آلوده شده شایستگی رهبری و هدایت جامعه را ندارند و به هیچ وجه در این نظام ارباب رعیتی نمی‌توان سخن از حاکمان صالح و شایسته برد.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: رهبری صالح جامعه به دست امام عصر (عج) در روی زمین اتفاق می‌افتد و همه ما منتظر چنین حادثه‌ای هستیم تا بشریت به نقطه واقعی کرامت خود دست پیدا کند.

وی ظلم و جور حاضر را نتیجه نابالغی انسان‌ها برشمرد و بیان کرد: حجت واقعی به دست انسان‌ها رخ نمی‌دهد بلکه خداوند ذخیره معنوی خود را مهیا کرده تا بشریت از این گنجینه عظیم استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ادامه اظهار کرد: امروز ما در حالی جشن نیمه شعبان را برگزار می‌کنیم که بشریت در نهایت ظلم و جور به سر می‌برد و شایسته است در مسیر حرکت معنوی و رو به رشد از این سختی‌ها و تنگناها عبور کرده و به شکل شایسته در مسیر درست و هدایت عقلانی حرکت کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077642

مهمترین اخبار ایران و جهان: