نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 16:27

روایتی از سخت‌ترین لحظه برای یک امام جمعه/صلواتی: به امور پرورشی بی‌توجهی می‌شود

امام جمعه بهمئی به سخت‌ترین لحظه برای خودش اشاره کرد و گفت: متاسفانه به امور پرورشی بی‌توجهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان به همراه معاونین و کارشناسان این اداره به مناسبت هفته امور تربیتی با امام جمعه شهر لیکک دیدار و گفت‌وگو کردند.

امام جمعه شهرستان بهمئی در این نشست ضمن تبریک هفته امور تربیتی گفت: براساس آیات قرآن کلمه های خلق لکم و جعل لکم خداوند متعال عالم هستی را برای انسان خلق کرده است تمام امکاناتی که در عالم هستی است برای انسان است تا انسان تربیت شود.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: برای تربیت انسان خداوند متعال ۱۲۴ هزار پیامبر و پیامبر زاده فرستاده است تا انسان در مسیر صراط مسقیم قرار گیرد تربیت یعنی انسان در مسیر انبیا و اولیا الهی حرکت کند خداوند متعال مسیری را برای هدایت انسان ترسیم کرده است شیاطین انسی و جنی از ابلیس تا قارون ها و فرعون ها نمرود ها ابوسفیان ها و ابولهب ها و... تحت عنوان جبهه شرک و نفاق است.

وی بیان کرد: در تلاش هستند تا انسان را از مسیری که خداوند متعال برای هدایت انسان ترسیم کرده است به انحراف بکشند.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: بعد از جریان غیبت خداوند متعال هدایت انسان را به علمای دین واگذار کرده است از کلینی تا امام راحل ۱۳٠٠ سال بعد صدای تمام انبیا و اولیا الهی از حلقوم مبارک ابر مرد تاریخ به نام حضرت امام راحل (ره) بیرون می آید و دوباره تلاش می‌کند که انسان ها به مسیری که همه خبیث ها کانالیزه کردند و از صراط مسقیم جدایش کردند برگردد و انقلاب و نظام اسلامی بخاطر این بوده که انسان ها به مسیر هدایت برگردند.

وی گفت: خداوند متعال تمام نصرت ها و حمایت هایش را برای انقلاب و نظام و این ابر مرد تاریخ گذاشته است امام در این راه مانند همه انبیا و اولیا هزینه ها دادند یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که انقلاب ما یک انقلاب تربیتی است یکی از والاترین و مقدس ترین ارکان این نهاد امور تربیتی است در هر عصری آن طور که شاید و باید حق امور تربیتی و بحث پرورشی ادا نشد.

حجت الاسلام صلواتی افزود؛ انتظار این است که همه ما نسبت به مسئله امور تربیتی بصورت جهادی وارد میدان شویم امروز بیش از هر زمانی جامعه ما نیاز به تزکیه و تربیت دارد در ۴ جای قرآن بحث تربیت مطرح شده تربیت مقدم بر آموزش است تزکیه مقدم بر آموزش است کار آموزش و پرورش کار تربیتی است به کار تربیتی باید توجه شود معلمان پرورشی باید حمایت شوند.

امام جمعه شهرستان بهمئی اشاره کرد: انتظار این است که در سطح شهرستان مدیریت آموزش و پرورش به مسئله تربیت و پرورشی توجه بیشتری داشته باشند اولویت ما باید تربیت باشد در مقوله تربیت ما باید خیلی کار کنیم.

وی بیان کرد: اگر خودم عمل نکنم هیچ وقت نخواهم توانست دیگران را بگویم چون فایده ندارد نسبت به بحث پرورش بخصوص در سطح شهرستان باید توجه کرد. 

امام جمعه شهرستان بهمئی اظهار کرد: ثروتمندترین نهاد در نظام مقدس جمهوری اسلامی وزارت آموزش و پرورش و در شهرستان بهمئی اداره آموزش و پرورش است چون افکار اذهان و دل های بچه ها در اختیار معلمان است یکی از سخت ترین لحظات برای من وقتی است که بگویند یک دانش آموز به زندگی خودش پایان داده است خیلی درد آور است و لذا باید نگاه مان نگاه آسیب شناسی باشد و در سطح مدارس راهبرد داشته باشیم.

وی بیان کرد: خداوند متعال به پیامبر می فرماید اگر میخواهید عالم را تربیت کنید و رسالتت را انجام بدهید به دو مسئله باید توجه کنید: ۱) به قرآن توجه کنید ۲) به نماز توجه کنید تشکر میکنم قطعا تلاش های شما امید آفرین و ستودنی است ما در سطح مدارسمان نیاز به کار زیادی درمورد کار تربیتی مخصوصا در حوزه ی نماز و بحث قرآن داریم‌.

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد؛ هر چه بتوانیم در حوزه نماز و بحث قرآن هزینه کنیم باور کنید که این هزینه های ما نوعی سرمایه گذاری برای آینده ی جامعه ی ما است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: مسائل فرهنگی با دستور حل نمیشود مسائل اقتصادی و فرهنگی با دستور حل نمیشوند بصورت عملی باید وارد میدان بشویم خودمان باید رعایت کنیم تا دیگران نیز رعایت کنند خواهش میکنم درمورد بحث مسجد حتما تدابیری بیاندیشید مسجد یکی از جاهایی است که قیامت شکایت میکند.

حجت الاسلام صلواتی افزود: حضور دانش آموزانمان در مسجد آنچنان که باید باشد نیست و این به خانواده ها برمیگردد در طول ماه های تحصیلی دانش آموزان به سمت مسجد بروند حتما باید از معلمان پرورشی حمایت و تقدیر شود قطعا با تقدیر کردن انگیزه ی بیشتری بوجود می آید.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم به جایگاهی برسیم که آسیب هایی که در سطح مدارس وجود دارد به حداقل برسد ما ظرفیت های معنوی خوبی در سطح شهرستان داریم اگر دانش آموزان ابتدایی را خوب به تربیت آن‌ها توجه نکنیم در راهنمایی باید ده برابر هزینه برای تربیت او بدهیم اگر باز در دوره راهنمایی خوب توجه نکنیم در دبیرستان باید صد برابر هزینه کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1072342

مهمترین اخبار ایران و جهان: