نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 17:02

مسابقات قرآن و عترت در خوزستان آغاز به کار کرد

اهواز- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هجدهمین دوره جشنواره‌های قطبی و متمرکز قرآن و نماز دانش آموزان خوزستان بعد از سه سال وقفه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم حسینی زاده بعد از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز قطب ۲ خوزستان در شهرستان کارون بیان کرد: هجدهمین دوره جشنواره‌های قطبی و متمرکز قرآن، عترت و نماز دانش آموزان خوزستان بعد از سه سال وقفه با حضور سه هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه اولین جشنواره (قطب اول) در رامشیر از سوم تا ششم اسفندماه برگزار شده است، ادامه داد: مسابقات قطب دوم در شهرستان کارون با حضور ۱۴ شهرستان از امروز آغاز و تا سیزدهم اسفندماه ادامه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد: سومین جشنواره به میزبانی شهرستان لالی از هفدهم تا بیستم اسفندماه برگزار می‌شود.

حسینی زاده بیان کرد: در هر قطب ۱۰ کمیته در حوزه‌های مختلف و بهترین داوران ملی و بین‌المللی حضور دارند و به امر داوری می‌پردازند.

وی ادامه داد: دانش آموزان در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ قرآن به‌صورت ویژه و حفظ عمومی، تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، گفتمان مهدویت، اذان، احکام و انشای نماز به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: رشته دعاخوانی از رشته‌های جدیدی است که امسال به بخش مسابقات دانش آموزان دختر اضافه شد.

حسینی زاده گفت: بهترین‌ها و برگزیدگان سه قطب مسابقات بعد از ماه مبارک رمضان در شهرستان گتوند به رقابت می‌پردازند و نفرات و تیم برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی، محافل انس با قرآن و عترت، برگزاری نشست‌های تبلیغی، اجرای برنامه‌های جذابی مانند نجوم و حضور روحانیون در بین دانش آموزان را از برنامه‌های تدوینی عنوان کرد که در این مسابقات انجام می‌شود.

به گزارش مهر، این مسابقات با حضور دانش‌آموزان ۱۴ منطقه شامل نواحی چهارگانه اهواز، شهرستان‌های باوی، بستان، کارون، حمیدیه، هویزه، هفتکل، کرخه، شوش و سوسنگرد برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066642

مهمترین اخبار ایران و جهان: