نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 19:17

هاجری: شوراییان، به جای جلسات تشریفاتی و تبلیغاتی به کار مردم برسند

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد نسبت به تشریفات و تبلیغات گسترده در شورا و شهرداری گفت: متأسفانه تبلیغات و تشریفات روزبه‌روز در شورا و شهرداری شیراز بیشتر می‌شود، فیلم و عکس حرف اول را می‌زند، هر روز هفته حداقل 10 کمیسیون و کمیته، مدیران شهرداری را برای جلسات الوان به شورا کشانده، ارباب‌رجوع که قرار بود مورد تکریم قرار گیرد، پشت درب‌های بسته مدیران شهرداری ساعت‌ها معطل می‌ماند تا شاید از شورا خلاصی پیدا نموده، وقتی را هم برای مردم در نظر بگیرند!

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا هاجری امروز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز، با اشاره به سفرهای نوروزی اظهار داشت: بیش از 80 درصد کار بسترسازی برای حضور مسافرین نوروزی، روی دوش شورا و شهرداری است، اگرچه گفت‌وگوهای خبری را افراد دیگری انجام می‌دهند! ضمن افتخار به این کار، از تمامی عزیزانی که شبانه‌روز در شهرداری به‌ویژه حوزه خدمات شهری تلاش می‌کنند، تشکر نموده، امید است مسافران نوروزی با خاطره‌ای خوش و بانشاط به شهر شیراز آمده و سپس با خاطری خوش‌تر و بانشاط‌‌‌تر به شهرهای خود بازگردند.

وی افزود: لازم است بخشی از اعتبارات ملی در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بهتر بتواند در سال‌های بعد به میهمانان نوروزی خدمات‌رسانی کند.

معضلی جدی به نام کمبود پارکینگ در شیراز

هاجری در ادامه با اشاره به کمبود جدی توقفگاه خودرو در شهر شیراز، گفت: لازم است در طرحی نو و با بودجه‌های ملی این معضل و مشکل برای همیشه حل‌وفصل گردد؛ دردآور است آرامگاه حافظ و سعدی و اماکن مذهبی و دیدنی خیابان لطفعلی‌خان زند، فاقد توقفگاه خودرو باشند. متولیان حمل‌ونقل و معاونت مربوطه در شهرداری بهتر است جلساتی در سطح استانی و ملی با حضور تمامی مسئولان مربوطه برگزار کنند تا برای همیشه این مشکل پایان یابد، زیبنده نیست قطب زیارتی و گردشگری کشور همچنان در فقر و ناداری توقفگاه خودرو بسوزد و بسازد.

غفلت‌های محیط‌زیست در پارک بمو جبران شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با تأکید بر لزوم حفاظت بیشتر از بوستان کوهستانی بین‌المللی بمو گفت: در هنگامه زادوولد حیوانات منطقه بمو، لازم است محیط‌زیست، سطح حفاظت خود را بیشتر کرده و منطقه را قرق کند تا شاهد تکثیر حیوانات این بوستان طبیعی و بین‌المللی باشیم، محیط‌زیست تاکنون علاوه بر تعلل نسبت به حفاظت، سه غفلت زیربنایی داشته که باید جبران شود.

وی ادامه داد: توجهی به آبخیزداری کوهستان بمو  نشده و نمی‌شود، پایین دامنه کوه‌های بمو نیاز به ساخت حوضچه‌های آب دارد تا در تابستان، نیاز حیوانات را برطرف کند درحالی‌که در قدیم، سنگ آب‌های کوچک و بزرگی موجود بود که دیگر اثری از آنها نیست ‌و سوم اینکه در این منطقه حفاظت شده، ده‌ها نوع گیاهان دارویی پاک، سالم  و نایاب وجود دارد که لازم است به طریقی که طبیعت بکر منطقه آسیب نبیند، جمع‌آوری ‌شده و مورد استفاده قرار گیرند.

در شورا و شهرداری فیلم و عکس حرف اول را می‌زند!

وی در بخش دیگری از نطق خود توضیح داد: متأسفانه تشریفات و تبلیغات گسترده، روز به روز در شورا و شهرداری بیشتر می‌شود، فیلم و عکس حرف اول را می‌زند، هرروز هفته حداقل 10 کمیسیون و کمیته مدیران شهرداری را برای جلسات الوان به شورا کشانده، ارباب‌رجوع که قرار بود مورد تکریم قرار گیرد، پشت درب‌های بسته مدیران شهرداری ساعت‌ها معطل می‌مانند تا شاید از شورا خلاصی پیدا نموده، وقتی را هم برای مردم در نظر بگیرند.

وی افزود: لازم است جلسات 7 تا 9 صبح  و عصرها 3 تا 5 برگزار شود و پنجشنبه‌ها مورد استفاده قرار گیرد، برگزاری جلسات از 7 صبح تا 7 شب در بعضی از روزهای هفته مانند شنبه و یکشنبه آیا فرصت فکر کردن به اعضای شورا و مدیران شهرداری می‌دهد تا بتوانند خوب و آرام  فکر نموده، طرحی نو در اندازند؟

حیف است شورا و شهرداری اسیر تبلیغات افراطی شوند

هاجری تاکید کرد: لازم است رویه فعلی اصلاح شده و اولویت اول به گره‌گشایی از کارهای فروبسته مردم داده شود، حیف است شورا و شهرداری جلودار عمران و آبادی شهر، اسیر تبلیغات افراطی وحاشیه‌ها شده، از کارهای اصلی و محوری خود بازماند، به جای تأثیرپذیری از فضای مجازی، بهتر است در فضای حقیقی، با رعایت منافع و مصلحت مردم، طی طریق نموده تا وعده‌های داده شده به مردم در عمل به آنها که ولی‌نعمت  بوده و هستند عملی گردد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1059486

مهمترین اخبار ایران و جهان: