نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 15:09

۵۶۸ دوره آموزشی خودامدادی در مازندران برپا شد

ساری- معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر مازندران گفت: در سال جاری ۵۶۸ دوره آموزشی برای توسعه فرهنگ خودامدادی و تاب آوری عمومی در استان برپا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش سید صالحی گفت: با هدف افزایش آمادگی، مهارت‌های امدادی، تقویت کار گروهی، توانمندسازی افراد در صنوف و مشاغل گوناگون و همچنین توسعه فرهنگ خودامدادی و تاب آوری عمومی، بیش از ۵۶۸ دوره آموزشی مبتنی بر نیاز محلی در سال جاری از سوی این جمعیت برگزار شد.

سیدصالحی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۳۰ هزار نفر با حضور دوره‌های آموزشی این جمعیت مهارت‌های امدادی را فرا گرفتند گفت: این دوره‌های آموزشی شامل ۵۵ دوره تخصصی ویژه امدادگران و نجاتگران، ،۴۱۶ دوره آمادگی در برابر مخاطرات ،۵۴ دوره مهارت‌های پایه داوطلبی ،۴۲ دوره ضمن خدمت کارکنان، ۴۳۵ دوره کمک‌های اولیه و ۵۶۸ دوره آموزشی مبتنی بر نیازهای محلی بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت کیفی سازی آموزش‌های تخصصی ویژه امدادگران و نجاتگران گفت: آموزش، پایه و اساس ارائه هر نوع خدمت پایدار است که میزان رضایتمندی گیرندگان خدمت با کیفیت خدمات ارائه شده ارتباط مستقیم دارد.

این مسئول با بیان اینکه تقویت، تجهیز و ارتقای ظرفیت‌های علمی و عملیاتی تیم‌های امدادی از برنامه‌های مهم جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش است افزود: آموزش‌های ارائه شده به نجاتگران و امدادگران باید به گونه‌ای باشد که بتواند به نیازهای جامعه هدف که متاثرین از حوادث و آسیب دیدگان از سوانح هستند پاسخ مطلوب دهد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان مازندران حضور تیم‌های کارآمد و مجهز امداد ونجات در هر شهرستان را مهم و اطمینان بخش توصیف کرد و گفت: مازندران استانی با گستره حادثه خیزی زیاد است که این وضعیت آمادگی تیم‌های امدادی را برای واکنش به موقع و مؤثر در مواقع نیاز بیش از پیش افزایش می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1088442

مهمترین اخبار ایران و جهان: