نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 21:33

پیگیری مصوبات حوزه زنان سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه

کرمانشاه- مصوبات حوزه زنان سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه با حضور مجازی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه‌ای که به صورت ویدئوکنفرانس بعد از ظهر یکشنبه با معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و استاندار کرمانشاه برگزار شد مصوبات حوزه زنان سفر رئیس جمهور به استان پیگیری و تأکیدات لازم برای تسریع در اجرای این مصوبات به منظور ارائه خدمات بیشتر به حوزه زنان استان انجام شد.

انسیه خزعلی در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته در حوزه زنان به استان کرمانشاه در سفر رئیس جمهور امیدواریم تخصیص این اعتبارات منجر به تحول در این بخش گردد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد: با اجرای به موقع این طرح‌ها و پروژه‌ها قطعاً شاهد تصویب مصوبات بیشتری در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان در حوزه زنان خواهیم بود.

همچنین محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: از همراهی و پیگیری مستمر حوزه بانوان و امور خانواده ریاست جمهوری تقدیر و تشکر می‌کنیم که بدون شک این همراهی و پیگیری‌ها زمینه ساز تسریع در مصوبات و تحول در حوزه زنان استان خواهد بود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های مرتبط با مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه زنان موظف هستند که با تلاش ویژه پیگیر اجرای مصوبات باشند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر توسعه ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی برای زنان سرپرست خانوار، گفت: استان کرمانشاه تلاش دارد تا این مصوبه در کنار سایر مصوبات سفر هر چه سریع‌تر انجام شود و علاوه بر آن به توسعه بازار روستاها توسط زنان کارآفرین در روستاها نیز توجه داریم.

در این جلسه که تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مصوبات سفر رئیس جمهور از جمله مدیرکل امور بانوان استانداری نیز حضور داشتند به بیان اقدامات انجام شده برای اجرای این مصوبات پرداختند.

از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه در حوزه زنان می‌توان به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای اشتغال زنان سرپرست خانوار، اختصاص ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال بانوان، اختصاص ۵ میلیارد تومان برای ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، اختصاص ۵ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز ساختمان و تأسیسات مجموعه ورزشی کوثر، اختصاص ۵ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز درمان ناباوری معتضدی، اختصاص ۳ میلیارد تومان برای تجهیز مرکز نگهداری زنان معلول، اختصاص ۳ میلیارد تومان برای تجهیز مرکز کاهش آسیب‌ها و حمایت از زنان آسیب دیده، اختصاص ۳ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز حوزه علمیه خواهران، اختصاص ۲ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز جامع درمان اعتیاد زنان و اختصاص اعتبار برای مراکز غربالگری سرطان زنان اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1089186

مهمترین اخبار ایران و جهان: