نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 17:02

نمایشگاه محصولات کشاورزی البرز در روسیه برپا می‌شود

نمایشگاه محصولات کشاورزی استان البرز در استان پنزای روسیه برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، توسعه همکاری های مشترک اقتصادی و سرمایه گذاری دو استان البرز و پنزا روسیه با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، معاونین و مدیران کل دستگاه های تابعه، نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی و هیئتی از مسؤولان روسی مورد بررسی قرار گرفت.

در نشست هیأت تجاری از استان پنزا کشور روسیه با مدیران بخش کشاورزی استان البرز که در سالن جلسات سازمان برگزار شد، اولویت‌ها و زمینه‌های همکاری و سرمایه گذاری مشترک در بخش کشاورزی دو استان البرز و پنزا روسیه بررسی شد.

همکاری ایران و روسیه در حوزه کشاورزی

حجت‌الاسلام علی ارجمند، نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی استان البرز،در این نشست، گفت: شرایط استقرار نمایشگاه محصولات کشاورزی استان البرز در روسیه مورد بررسی قرار دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه روسیه اقتصاد خاص خودش را دارد، اضافه کرد: در این راستا مرزهای حمل و نقل هم مدنظر قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن تشریح ظرفیت‌ها و محدودیت‌های استان البرز به ویژه محدودیت منابع آبی برای تولید محصولات علوفه ای و تأمین خوراک دام، بر استفاده تشکل‌های بخش کشاورزی از حداکثر ظرفیت‌های موجود استان برای همکاری های مشترک با کشور روسیه تأکید کرد.

بازدار با بیان اینکه استان البرز در شاخص استفاده از دانش و فناوری سرآمد است؛ به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی به ویژه استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در حوزه تولید بذر، نشاء و نهال، تولید محصولات گلخانه ای و تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات دامی اشاره کرد و افزود: محصولات تولیدی استان هم از کیفیت و هم سلامت مناسبی برخوردار است و با امکانات و زیر ساخت های موجود استان به ویژه کارگوی فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام، امکان تبادلات اقتصادی در این حوزه به خوبی فراهم است.

نماینده هیأت اعزامی از روسیه با بیان اینکه در استان پنزا واقع در جنوب روسیه، یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر فعالیت می‌کنند، ضمن اعلام آمادگی برای خرید محصولات کشاورزی ایران و دایر کردن امکانات نمایشگاهی برای حضور تولیدکنندگان این حوزه افزود: فرصت‌ها و امکانات خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی و تجارت بین دو استان فراهم است به طوری که با تولید سالانه ۵/۲ میلیون تن غلات شامل گندم، ذرت، جو و سویا می‌توانیم بخشی از نیاز استان البرز به نهاده‌های دامی را تأمین کنیم.

ظرفیت سنجی و توسعه روابط بین دو استان در حوزه کشت فراسرزمینی، برگزاری جشنواره و برپایی نمایشگاه برای حضور شرکت های حوزه کشاورزی استان البرز برای عرضه محصولات کشاورزی ایرانی و بررسی موضوع واردات نهاده‌های دامی از جمله موارد مورد بحث در نشست مشترک مدیران بخش کشاورزی استان البرز با هیئت تجاری روسیه بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1088742

مهمترین اخبار ایران و جهان: