نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 16:58

لرستان در ماه رمضان «شهر خوبی‌ها» می‌شود/ برگزاری برنامه‌های متنوع با محوریت مردم

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح محلات استان در ایام ماه مبارک رمضان و با محوریت مردم خبر داد و گفت: برنامه‌های این ایام با عنوان «شهر خوبی‌ها» در سطح استان لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که به منظور اعلام برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی لرستان ماه مبارک رمضان برگزار شد، عنوان کرد: عنوان ویژه برنامه ماه مبارک رمضان را «شهر خوبی‌ها» گذاشته‌ایم و به منظور اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها گروه‌های اندیشه ورز ما جلسات متعددی برگزار کرده‌‌اند که بر این اساس راهبردهای ما برای اجرای برنامه‌ها در ایام ماه مبارک رمضان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در لرستان محوریت برنامه‌های ماه مبارک رمضان را «عمل صالح» قرار داده است، افزود: هدف ما این است که با اجرای برنامه‌ها حول این موضوع به امت صالح برسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از تعیین ٣ راهبرد مهم برای رسیدن به اهداف مد نظر خبر داد و گفت: بسط و گسترش ایمان و مهدویت در جامعه و حمایت‌ و تقویت کنش‌های‌ ایمانی در جامعه دو راهبرد اول ما هستند و در قسمت سوم بدنبال «نشر خوبی‌ها» هستیم که در این قسمت رسانه‌ها هستند که می‌توانند به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: در ذیل این راهبردها ۶ راهکار در نظر گرفته‌ایم که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ آموزش‌های لازم برای جامعه هدف به صورت عمومی و خصوصی و تخصصی، تولید محتوای مناسب، معرفی عمل صالح و حمایت از کنش‌ها و کنش‌گران مصلح و معرفی افراد صالح. 

قدرتی برجسته‌ترین از جمله محورهای کاری کار سازمان تبلیغات در «شهر خوبی‌ها» را جهاد تبیین، تبلیغات مربوط به خانواده و جمعیت و فرزند آوری و تبلیغ و رسانه برشمرد و افزود: در بحث اقدامات برای هیئت و مسجد چند اقدام در نظر گرفتیم و می‌خواهیم با کمک کنش‌گران مساوات به داخل کوچه‌ها برود و توسط اهالی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه تا کارهای فرهنگی مردمی سازی نشود اثر بخش نخوهت بود، عنوان کرد: تولید فکر، تولید محتوا و توزیع محتوا و مصرف کارهای فرهنگی باید با رویکرد توجه به مردم انجام شود. کارهای مردمی باید این ویژگی‌ها را داشته باشد. لذا در مساوات‌های کوچه‌ای می خواهیم این رویکرد را پیش ببریم تا کارها تماما توسط خود مردم انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان یادآور ‌شد: افطاری بچه‌های محله در خانواده شهدا از جمله کارهایی است که می‌خواهیم توسط خود بچه‌های محله و کوچه انجام شود. 

وی خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان بدنبال این هستیم تا در محلات در ۳۰ شب ماه مبارم ۳۰ فرد صالح محله به خاطر نشر خوبی‌ها توسط مردم محله معرفی و تجلیل شوند. 

قدرتی در ادامه بیان کرد: بخش بعدی برنامه‌های ما مربوط به حوزه بانوان است که به صورت ویژه مورد توجه سازمان تبلیغات است. معتقدیم در حوزه اداری هم باید حوزه بانوان ارتقا یابد که در این زمینه نیز پیگیری‌هایی انجام شده است.

وی به مشارکت بانوان در اجرای برنامه‌های کد نظر اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵۰ عضو در طرح دختران حاج قاسم در سازمان تبلیغات داریم که دوره توانمندسازی آنها از هفته آینده آغاز می‌شود. در سال آینده نیز این برنامه به شکل گسترده‌تر مورد توجه خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان اظهار کرد: در امور مردمی نیز به حوزه بانوان توجه خاص و ویژه ای شده و از ظرفیت بالایی که در این حوزه وجود دارد استفاده می‌شود.

وی همچنین به برگزاری جشن تکلیف دختران محلات و‌ جشن روزه اولی‌ها در ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: اعضای طرح دختران حاج قاسم بچه‌های دهه هشتادی هستند، این دختران در مدارسی که حضور دارند و تحصیل می‌کنند یک کانون فرهنگی دختران حاج قاسم نیز تأسیس خواهند کرد. 

قدرتی به بخش دیگری از برنامه‌های «شهر خوبی‌ها» اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری گعده‌های ویژه افطاری با اقشار مختلف بانوان مانند پزشکان زنان و زایمان، ماماها، بانوان کارآفرین، زنان خانه دار و ... در سطح محلات در ایام ماه رمضان مورد توجه است.

وی به بحث شبکه تبلیغ و امامت برای ایام ماه مبارک رمضان و جذب مبلغین از حوزه علمیه قم اشاره کرد و افزود: حدود ۴۰۰ نقطه تبلییغی در استان داریم که مبلغ می‌تواند در آنجا مستقر شود اما به این معنا نیست که ۴٠٠ مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام می‌شود، بلکه باید ببینیم چه تعداد مبلغ در مجموع به استان اعزام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از فعالیت کانون‌های تبلیغی در تفرجگاه‌های استان در ایام نوروز و کاخ مبارک رمضان خبر داد و در ادامه عنوان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در نیمه دوم ماه مبارک رمضان جز خوانی قرآن را به شکلی متفاوت از سالیان گذشته در چهار باغ محله گلدشت خرم‌آباد برگزار خواهیم کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079642

مهمترین اخبار ایران و جهان: