نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 08:38

۱۱ درصد جمعیت کردستان را سالمندان تشکیل می دهند

سنندج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از جمعیت ۱۱ درصدی سالمندان در استان خبر داد و بر ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف برای آنان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی سه شنبه شب در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان استان در سنندج اظهار کرد: اختصاص یک جلسه در سال به منظور ساماندهی امور جمعیت سالمندان استان جای گلایه دارد و برای تأثیرگذاری برنامه‌ها باید جلسات این شورا به صورت فصلی برگزار شود.

وی افزود: باید کمیته‌های تخصصی آن ماهانه برگزار شود و دغدغه مندانه مسائل این حوزه مورد عنایت دستگاه‌های مسئول باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: نظام مسائل سالمندان در سطح ملی و استانی باید مشخص شود.

رمضانی افزود: ایجاد و تدوین بانک اطلاعات کامل سالمندی در استان مسیر خدمات رسانی مناسب به جامعه سالمندی را با توجه به نیاز آنها فراهم می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه به ویژه صدا و سیما در تأمین محتوا و تدوین برنامه‌های مختلف با هدف ارتقای جایگاه سالمندان در استان مد نظر قرار گیرد.

فرماندار سنندج نیز در شورای ساماندهی امور سالمندان اظهار کرد: نگاه به سالمندان تغییر کند.

حسن عسکری افزود: نگاه به سالمندان باید در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد با تولید محتوای خوب نگاه مردم را به سالمندان تغییر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد سازوکارهای مناسب، از ظرفیت زبان هنر برای تدوین برنامه‌ها و استفاده از تجربیات سالمندان مد نظر قرار گیرد.

عسکری اظهار کرد: ایجاد فضاهای شاد برای سالمندان ضروری است و باید به جای پرداختن به مسائل کاذب و هیجانی که تنها لحظات کوتاهی را برای سالمندان پر می‌کند، به مسائل معنوی در پرکردن اوقات فراغت سالمندان توجه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1049786

مهمترین اخبار ایران و جهان: