نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 16:15

ایجاد صلح و سازش در ۲۱ هزار و ۱۷۲ پرونده با اجرای دستورالعمل رئیس کل دادگستری استان تهران

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران از ایجاد صلح و سازش در ۲۱ هزار و ۱۷۲ پرونده در راستای عملیاتی کردن دو دستورالعمل ابلاغی از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، با اشاره به وظایف و صلاحیت‌های شوراهای حل اختلاف گفت: بخشی از مسئولیت شوراهای حل اختلاف، صلاحیت سازشی آن است؛ چرا که شوراهای حل اختلاف می‌توانند در کلیه دعاوی حقوقی، مدنی و جرایم قابل گذشت و جنبه خصوصی جرایم غیرقابل گذشت، هیچ‌گونه حصری ندارد.

صدور ۲ دستورالعمل در راستای عملیاتی‌سازی مفاد سند تحول و تعالی و قانون شوراهای حل اختلاف

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران با اشاره به اهداف ترسیم شده در سند تحول و تعالی به‌منظور افزایش میزان صلح و سازش در دعاوی قابل گذشت اظهار کرد: از زمان حضور دکتر القاصی به‌عنوان رئیس کل دادگستری در مجموعه قضایی استان تهران اقدامات مهم و قابل توجهی در حوزه افزایش میزان صلح و سازش صورت گرفت که اهم آن صدور ۲ دستورالعمل در راستای عملیاتی‌سازی مفاد سند تحول و تعالی و قانون شوراهای حل اختلاف است.

صلاحیت و وظیفه سازشی شوراهای حل اختلاف

وی با تاکید بر اینکه با صدور این دو دستورالعمل از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران بر صلاحیت و وظیفه سازشی شوراهای حل اختلاف تاکید شده است، گفت: بر اساس یکی از این دو دستورالعمل، حدود ۱۴ نوع از دعاوی طبق قانون، قابل ارجاع به شوراهای حل اختلاف از سوی دادسراها و محاکم به عمل آید.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1050842

مهمترین اخبار ایران و جهان: