نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 00:10

هزینه استحصال آب در خراسان‌جنوبی 3 برابر هزینه دریافتی از مشترکان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: هزینه بالای تصفیه مزید بر علت شده که این میزان آب با سه برابر قیمت تولید در اختیار مشترکان قرار ‌گیرد و بنابراین این امر توان هزینه‌ای شرکت را محدود می‌سازد و باید مردم صرفه‌جویی در مصرف آب به ویژه در فصل تابستان که با بحران روبرو می‌شویم را مود توجه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی دوستی، رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهارداشت: شرکت آب و فاضلاب یک شرکت خدمات شهری و روستایی بوده که هم در زمینه  آب و  جمع‌آوری فاضلاب نقش مهمی بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: موضوع  آب هم در معیشت و هم در امنیت مردم نقش بسزایی به ویژه در مناطق مرزی و روستایی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی، با اشاره به استمرار ۲۲ ساله خشکسالی ها و تنش های آبی متاثر از این واقعه طبیعی گفت: رعایت الگوی مصرف توسط مردم به ویژه در بخش کشاورزی و صنعت که به نوعی بیشترین سهم مصرف آب را به خود اختصاص می‌دهند بسیار دارای اهمیت است.

دوستی ادامه داد: در بخش خانگی نیز لازم بود تا رعایت الگوی مصرف انجام شود چون منابعی که در اختیار داریم منابعی غیر قابل تجدیداست و هر سال افت سفره‌های آب زیرزمینی اتفاق می‌افتد و این منابع محدودتر و با افت کیفیت همراه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲۵ میلیون مترمکعب آب برای بیرجند تولید می‌شود که ۲۰ میلیون مترمکعب از آن تصفیه می‌شود، ادامه داد: هزینه بالای تصفیه مزید بر علت شده که این میزان آب با سه برابر قیمت تولید در اختیار مشترکان قرار ‌گیرد.

بنابراین این امر توان هزینه‌ای شرکت را محدود می‌سازد و باید مردم صرفه‌جویی در مصرف آب به ویژه در فصل تابستان که با بحران روبرو می‌شویم را مورد توجه قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دارای اهمیت است که آب فقط برای شرب مورد استفاده قرار گیرد، متذکر شد: با ابراز تاسف این آب که یارانه  به آن تعلق می‌گیرد برای مصارف دامداری و کشاورزی استفاده بنابراین باید این اعتمادسازی در جامعه ایجاد و تذکرات لازم به مردم داده شود. 

دوستی با اشاره به اینکه نیروهای آب و فاضلاب استان، نیروهای جهادی بوده که به لحاظ عملکردی و سلامت کار جزو بهترین‌ها در  کشور هستند، خاطرنشان کرد: اشکالاتی هم در کارمان وجود دارد که امیداست مرتفع و خدمات شایسته‌ای که لایق مردم بوده انجام دهیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1045342

مهمترین اخبار ایران و جهان: