نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 18:43

حرکت بر مدار قانون جلب رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حرکت بر مدار قانون و گسترش همکاری ها بر مبنای آن موجب تحقق عدالت و جلب رضایتمندی مردم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر پنجشنبه در مراسم هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: حرکت بر مدار قانون و گسترش همکاری‌ها بر مبنای آن موجب تحقق عدالت و جلب رضایتمندی مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه پویایی و عملکرد کانون وکلا، ارتباط، هماهنگی، هم افزایی و تعامل بین کانون وکلا و مجموعه قضائی استان بسیار مطلوب است، گفت: عدالت محوری و داشتن توانمندی‌های علمی و بروز کردن دانش حقوقی و قضائی مولفه‌ای مهم است که می‌تواند در صدور آرای متقن از سوی قضات مؤثر باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: به مقوله‌ی امنیت، عدل و خصب، اوج تفکر، اندیشه و علم و مبنای قانونگذاری در هر جامعه است که مسلماً بدون توجه به آن عدالت اجتماعی تحقق نمی‌یابد و اگر حکومتی بخواهد خود را ارزیابی کند بهترین معیار سنجش میزان موفقیت، همان سه شاخص مهم عدالت، امنیت و آسایش است.

حجت‌الاسلام کثیرلو با اشاره به جایگاه وکلا، آراستگی ظاهر و نیز امانتداری و حفظ اسرار مردم را از دیگر شاخص‌های وکیل، عنوان کرد و گفت: در حکومت اسلامی رعایت شئونات اسلامی و حفظ ارزش‌های اسلامی در قانون مورد تأکید بوده و همه ما مکلف به رعایت آن هستیم.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی دستگاه قضائی استان بر اساس سند تحول قضائی است، خاطر نشان کرد: سند تحول قضائی مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس محترم قوه قضائیه است لذا بر همین مبنا دستگاه قضائی استان سعی می‌کند بر محورهای این سند حرکت کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: یکی از شاخصه‌های مورد تأکید در این سند بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در ارائه خدمت به مردم است لذا دستگاه قضائی استان و نهادها و مراکز وابسته به آن نیز باید تمام سعی و اهتمام خود را در بکارگیری از فناوری‌ها برای تسریع و تسهیل در امورات مردم باید به کار ببندند.

حجت‌الاسلام کثیرلو همچنین افزود: از مهمترین نمودهای استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در دستگاه قضائی و مجموعه‌های وابسته به آن استفاده از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، سامانه ثنا و نیز استفاده از دادرسی‌های الکترونیکی است که برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر باید از بیش از پیش تلاش کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083742

مهمترین اخبار ایران و جهان: