نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 17:27

تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان/ ابرها افزوده می‌شود

سمنان- سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب کشور وارد استان سمنان شده و در اقصی نقاط این دیار به خصوص مناطق شمالی و مرتفع اثر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی از امروز کم کم در استان سمنان استقرار پیدا خواهد کرد و شاهد استمرار فعالیت آن در ابتدای هفته آتی خواهیم بود. هم اکنون نیمه غربی استان سمنان آسمانی ابری دارد.

آسمان مرکز استان سمنان امروز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده اعلام شده و بیشینه و کمینه دمای هوا از ۲۱ و ۱۲ درجه بالای صفر در اوایل امروز به ۱۹ و ۹ درجه بالای صفر طی فردا، کاهش خواهد یافت.

بارش باران و رعد و برق

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: بارش باران و رعد و برق در اغلب مناطق استان با استقرار سامانه کم فشار بارشی، محتمل خواهد بود همچنین در نیمه شمالی، احتمال بارش‌ها بیشتر است.

ایرج مصطفوی با بیان اینکه آسمان سمنان طی ۲۴ ساعت آتی ابری در بعضی ساعات بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است، تاکید کرد: سامانه کم فشار تا پایان روز شنبه در استان حضور خواهد داشت و به تدرج از سمت شرق استان خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش برف و باران و مه گرفتگی در نواحی سردسیر و ارتفاعات از دیگر ویژگی‌های این سامانه کم فشار است، تاکید کرد: شاهد کاهش دمای هوا بین چهار تا هشت درجه در بخش‌های مختلف استان خواهیم بود.

وزش باد در دامغان و شاهرود

آسمان شاهرود نیز برای امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده اعلام شده است بیشینه و کمینه دمای هوای دیار شاهوار ۲۱ و ۱۱ درجه بالای صفر در روز پنجشنبه به ۱۸ و هشت درجه بالای صفر در روز جمعه کاهش پیدا خواهد کرد.

شرایط اما در دامغان نیز مشابه است با این تفاوت که در دامغان از امروز بر میزان سرعت باد افزوده خواهد شد. برای آسمان دامغان طی روز جمعه مانند شاهرود و میامی آسمان ابری در بعضی ساعات بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

گفتنی است سامانه کم فشار بارشی هم اکنون در سمت غرب استان سمنان فعالیت دارد و تا پایان روز شنبه نیز در استان باقی خواهد ماند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083586

مهمترین اخبار ایران و جهان: