نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 18:11

تعطیلی ۴۷ واحد صنفی متخلف در استان قزوین

قزوین- مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین از تعطیلی ۴۷ واحد صنفی متخلف در استان قزوین خبر داد و گفت: عمده گشت‌های تعزیرات حکومتی به‌صورت هدفمند بوده و براساس گزارشات مردم و نهادها شناسایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسن‌پور در نشست خبری اداره کل تعزیرات که بعد از ظهر شنبه در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اختیارات ویژه تعزیرات طرح تعزیرات عید و ماه مبارک رمضان از هشتم اسفندماه آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین بیان کرد: اقدامات رصد و بازرسی از بازار با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، اصناف، نیروی انتظامی و راه و ترابری انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه جلسات متعدد برای اتحادیه‌ها در راستای تشریح اختیارات ویژه تعزیرات تشکیل شد عنوان کرد: طبق آمار بروز شده تا شب گذشته ۱۰۵ گشت ویژه و ۴۹۲ مورد بازرسی انجام شده که در این میان ۲۵۱ واحد متخلف شناسایی شده است.

این مسئول ابراز کرد: عمده گشت‌های تعزیرات حکومتی به‌صورت هدفمند بوده و براساس گزارشات مردم و نهادها شناسایی می‌شوند که دراین‌بین ۴۷ واحد متخلف طی نصب پلاکارد تعطیل شدند.

وی ادامه داد: کشف هزار و۳۰۰ کیلوگرم گوشت تنظیم بازار که به‌صورت آزاد عرضه می‌شد از دیگر اقدامات ما به شمار می‌رود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه بیشترین تعطیلی واحدهای صنفی در بازار خیام بوده تشریح کرد: عمده بازرسی‌های ما تاکنون در حوزه‌های مختلف پوشاک، قصابی‌ها، مرغ و ماهی، آجیل، در مواردی لوازم‌خانگی، نمایشگاه بهاره، مراکز عمده توزیع کالا و مهمان‌پذیرهای بین‌راهی بوده است.

وی تصریح کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها شش روز بوده و حکم اجرایی پرونده‌ها معمولاً تا ۲۴ ساعت انجام می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه شکایات مردم از طریق سامانه ۱۳۵ پیگیری می‌شود بیان کرد: عدم درج قیمت بیشترین میزان تخلفات در سال جاری بوده و جزو مهم‌ترین تخلفات محسوب می‌شود و میزان محکومیت متخلفین حوزه کالا و خدمات در سال جاری ۵۱۱ میلیارد تومان است.

وی مطرح کرد: یک شعبه به‌طور اختصاصی برای شکایات مردمی تشکیل شده که در این ایام میزان مراجعه مردم در این شعبه افزایش یافته و این نشان از میزان اعتماد مردم به تعزیرات حکومتی است.

این مسئول در پایان با تأکید بر اینکه پرونده تولیدی مواد غذایی در حال تحقیق و بررسی است یادآور شد: گشت‌های روزانه در شهرهای حومه قزوین وجود دارد که بازرسی‌ها تنها در مرکز استان خلاصه نشود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1099342

مهمترین اخبار ایران و جهان: