نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 16:21

هوای استان سمنان سردتر می‌شود/ بارش تگرگ و وزش باد شدید

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی از امروز وارد استان سمنان شده و از فردا دمای هوا را کاهش می‌دهد و به مرور سبب بارش باران و تگرگ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که سامانه کم فشار بارشی وارد استان سمنان خواهد شد و به مرور اقصی نقاط این استان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. هواشناسی به همین مناسبت هشدار زرد را صادر کرده است. پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که هوا نیز شش درجه سانتی گراد خنک‌تر خواهد شد.

وزش باد شدید برای بیشتر نقاط استان سمنان از سوی کارشناسان هواشناسی، پیش بینی شده است همچنین احتمال بارش باران و به خصوص تگرگ در ارتفاعات و مناطق سردسیر، وجود دارد. در این بین اما دو نگرانی وجود دارد نخست مسافران نوروزی که از فردا درگیر بارش‌های پراکنده خواهند بود و دوم، شکوفه‌های بهاری درختانی مانند زردآلو که در برخی نقاط استان مانند شاهرود، یک هفته‌ای می‌شود که سر در آورده است.

احتمال لغزندگی و یخبندان به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان سمنان دیگر بخش پیش بینی هواشناسی به خصوص برای مسافران نوروزی است. بارش باران از امشب مانند شب گذشته، بازهم به وقوع خواهد پیوست و در نتیجه پیش بینی می‌شود که تردد خودروهای عبوری و مسافران نوروزی نیز به ویژه در ورودی و خروجی شهرها، با ازدحام روبرو شود.

احتمال خسارت ناشی از باد دیگر بخش هشدار زرد هواشناسی استان سمنان است که به مدت ۴۸ ساعت از روی جمعه ادامه خواهد یافت. مه‌آلودگی و کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد محورها و گردنه‌های برف‌گیر دیگر موضوعی است که لابلای اطلاعیه هواشناسی استان سمنان دیده می‌شود.

در پی استقرار سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان همچنین احتمال آب گرفتگی در برخی معابر، و احتمال خسارت ناشی از باد طی امروز و فردا وجود دارد لذا از مردم خواسته شده تا از حضور در ارتفاعات نیز پرهیز کنند.

این سامانه کم فشار و بارشی تا اواخر وقت شنبه ادامه خواهد داشت و پس از آن آرامش بر جو استان سمنان غالب خواهد شد.

خبرگزاری مهر تلاش دارد در طول ایام نوروز به صورت روزمره وضعیت آب و هوا به خصوص جاده‌های استان سمنان را به اطلاع عموم مردم و مسافران نوروزی برساند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097786

مهمترین اخبار ایران و جهان: