نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 12:15

ورود سامانه جدید بارشی خراسان رضوی

کارشناس پیش بین هواشناسی خراسان رضوی گفت: یک سامانه بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد استان می شود و بارش باران و برف در نواحی غربی خراسان رضوی را رقم می زند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، زهرا عنایتی اظهار کرد: طبق تحلیل‌های نقشه هواشناسی، سامانه بارشی ظهر امروز از غرب وارد استان می شود که افزایش ابرناکی، افزایش بارش برف و باران، احتمال رعد و برق و بارش تگرگ در نواحی مستعد از بازخوردهای این سامانه است.

وی اضافه کرد: در نواحی سردسیری و کوهستانی نیز مه‌گرفتگی و کاهش دید به همراه کولاک برف پیش بینی شده است.

کارشناس پیش بین هواشناسی خراسان رضوی گفت: فعالیت این سامانه تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد و بیشترین فعالیت آن از عصر یکشنبه تا صبح دوشنبه و روز چهارشنبه در نواحی شمال غربی خواهد بود.

عنایتی افزود: روند افزایشی حدود هشت درجه ای دمای هوا نیز از فردا تا روزهای پایانی هفته برای مشهد و خراسان رضوی پیش بینی شده است به طوری که دمای هوای مشهد از چهار درجه امروز به ۱۲ درجه تا روزهای پایانی هفته می رسد.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته از ۳۳ ایستگاه سنجش بارندگی در استان ۱۶ ایستگاه گزارش بارش ثبت کرده اند که بیشترین میزان بارندگی مربوط به شهرستان تربت جام با ۸.۹ میلیمتر بارندگی و بیشترین بارش برف نیز از کاخک گناباد با هشت سانتیمتر گزارش شده است.

کارشناس پیش بین هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین وزش باد هم از سبزوار با ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده و در ایستگاه فرودگاه مشهد نیز ۲ دهم میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

عنایتی افزود: دمای هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته بین منفی پنج تا صفر درجه متغیر بود و امروز نیز دمای هوا در گرمترین ساعات در مشهد به سه درجه بالای صفر و در سردترین ساعات نیز به منفی پنج درجه می رسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1032886

مهمترین اخبار ایران و جهان: